به آتش نشانی اجازه استخدام داده بودیم

14:13 - 17 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۰۷۳
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: برای بهتر شدن وضع آتش نشانی به این سازمان اجازه استخدام نیرو دادیم.
محروم بودن آتش نشان های قراردادی از ماسک های فیلتر دار/شهرداری مصوبات شورا در رابطه با سازمان آتش نشانی را اجرایی نکردبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن سرخو در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: شورای شهر در رابطه با ناوگان هوایی سازمان آتش نشانی مصوباتی داشته است اما در این مصوبه اشاره ای نشده که باید خلبان از سوی شهرداری تربیت شود. 

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص استاندارهای آتش نشانی برای پوشش های ضد حریق اظهارکرد: باید مشخص شود چرا بعد از 3 ساعت، هنوز آتش نشان ها در ساختمان پلاسکو حضور داشته و زیر آوار ساختمان گرفتار شدند. 

سرخو ادامه داد: از 20 دقیقه قبل از ریزش ساختمان پلاسکو، ساختمان وضعیت مشخصی داشت و به طور کامل مشخص بود که ساختمان فرو می ریزد. استانداردهایی برای پوشش های ضد حریق ساختمان ها تعریف شده است و بر مبنای آن باید آتش نشان ها از ساختمان پلاسکو خارج می شدند. 

وی در رابطه با وضعیت ماسک های آتش نشان ها در صحنه حادثه پلاسکو تصریح کرد: تجهیزات سازمان آتش نشانی برای تمام آتش نشان ها یکسان نیست. در صحنه حادثه آتش نشان های قراردادی از داشتن ماسک های فیلتر دار محروم بوده و ماسک عادی در اختیار داشتند. 

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به مصوبات شورای شهر در رابطه با بهبود وضعیت آتش نشان ها تصریح کرد: سال 94 به سازمان آتش نشانی اجازه استخدام و تکمیل کادر و نیروی انسانی داده شد در کنار آن، شورا این اجازه را داد که سازمان آتش نشانی تجهیزات مورد نظر خود را از خارج از کشور تهیه کند. 

سرخو تاکید کرد: انتظار داشتیم مدیریت بحران در صحنه حادثه پلاسکو به نوعی عمل کند که جان آتش نشان ها به خطر نیفتد. اکنون مدیریت بحران در شهر تهران صفر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *