بحران مدیریت در صحنه حادثه پلاسکو/تعداد شهدای آتش نشان در 2 سال گذشته بیش از آتش نشانان دوران 8 سال دفاع مقدس است

13:43 - 17 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۰۵۴
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: در ساعات ابتدایی حادثه پلاسکو، بحران مدیریت در حادثه به شدت مشهود بود.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، احمد مسجد جامعی در سیصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: قبل از اینکه جلسه مجلس تشکیل می شد، شهردار در شورای شهر حضور پیدا می کرد، موضوعات تخصصی تر مطرح می شد. 

وی افزود: امیدوار هستیم جلسات برگزار شده به روشن شدن حقیقت در رابطه با حادثه پلاسکو منجر شود. 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به غیر علنی نبودن جلسات یکشنبه شورای شهر تهران اظهارکرد: برخلاف آنچه اعلام می شود، جلسه روز یکشنبه شورای شهر غیر علنی نیست و تنها در غیاب خبرنگاران برگزار می شود. 

مسجد جامعی در خصوص مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه به روز رسانی تجهیزات سازمان آتش نشانی تصریح کرد: بعد از حادثه خیابان جمهوری که منجر به کشته شدن 2 زن شد، شهرداری موظف شده بود که در رابطه با تجهیزات مورد نیاز خود، گزارشی را ارائه دهد. 

وی ادامه داد: اطلس آسیب پذیری شهر تهران در حوزه آتش سوزی باید از سوی شهرداری ارائه می شد اما تاکنون شاهد این اتفاق نیستیم. همچنین شهرداری موظف شده بود لایحه ارتقا ایمنی شهر تهران را ارائه دهد اما این لایحه نیز به کمیسیون سلامت شورای شهر ارسال نشد. 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران از کمبود برخی تجهیزات سازمان آتش نشانی خبرداد و گفت: پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد سازمان آتش نشانی 8 مورد از تجهیزاتی که در عملیات ها لازم دارد را در اختیار ندارد و در 28 مورد دیگر نیز کمبودهایی دارد. 

مسجد جامعی تاکید کرد: باید مشخص شود بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه آتش نشانی در چه حوزه ای هزینه شده است. 

وی با تاکید بر بحران مدیریت در صحنه حادثه پلاسکو اذعان کرد: در ساعات ابتدایی حادثه نه یک تن از معاونین شهردار در صحنه حضور داشتند و نه شهردار تهران، همچنین بحران مدیریتی در صحنه بسیار مشهود بود. 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات عملیاتی صورت گرفته در صحنه حادثه پلاسکو خاطرنشان کرد: در صحنه عملیات بارها اعلام شد که با کمبود امکانات مواجه هستیم و نمی توان این موضوع را کتمان کرد. 

مسجد جامعی با بیان اینکه " باید مشخص شود که با چه متری، موفقیت های شهرداری لحاظ می شود" اظهارکرد: زمانی که مدیریت یک حوزه عملیاتی در اختیار فردی غیر از آتش نشان است و کمبود امکانات نیز مشهود است نتیجه این می شود که شهدای آتش نشان در 2 سال و نیم گذشته در تهران بیش از شهدای آتش نشان در 8 سال دفاع مقدس است. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *