دیدار فرستاده لاریجانی با رئیس مجلس مشورتی اندونزی/ فلسطین محور اصلی مذاکرات

15:30 - 16 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۷۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
'اردشیر نوریان' فرستاده 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی با 'ذولکیفلی حسن' رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی در جاکارتا دیدار و گفت وگو کرد.
دیدار فرستاده لاریجانی با رئیس مجلس مشورتی اندونزی/ فلسطین محور اصلی مذاکرات

به گزارش گروه سیاسی ، در  دیدار'اردشیر نوریان' فرستاده 'علی لاریجانی'  با 'ذولکیفلی حسن' رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی که روز جمعه انجام شد و در آن 'ولی الله محمدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی نیز حضور داشت، دعوتنامه رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی برای سفر به تهران و شرکت در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تسلیم شد.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و فرستاده لاریجانی در این دیدار با تاکید بر روابط سازنده میان دو کشور در ابعاد مختلف، تعاملات نزدیک میان دولت ها و مجالس ایران و اندونزی را نشانه نزدیکی روابط تهران – جاکارتا دانست.

وی گفت: ایران خواهان توسعه مناسبات با اندونزی در تمامی زمینه ها به ویژه حوزه های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری است.

نوریان با اشاره به اینکه ایران و اندونزی هرکدام در دو سوی آسیا می توانند بال های قدرت جهان اسلام محسوب شوند، گفت: همکاری میان این 2 بازوی قدرت جهان اسلام می تواند راهگشا بسیاری از مسائل امت اسلامی به ویژه مساله فلسطین باشد.

وی موضوع فلسطین را یکی از مسائل اصلی جهان اسلام عنوان کرد و با اشاره به حمایت های کشورهای استعماگر غربی از رژیم اشغالگر قدس، گفت: در شرایطی که دنیای اسلام با مسائل مختلف مواجه است، رژیم صهیونیستی همچنان به شهرک سازی ادامه می دهد و با حمایت حامیان غربی و منطقه ای خود به نقض حقوق مردم مظلوم فلسطین می پردازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تشکر از مواضع پایدار اندونزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خواستار مشارکت مقامات مجلس مشورتی خلق اندونزی در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در راستای تحکیم و انسجام هرچه بیشتر حمایت های امت اسلامی از حقوق مردم مظلوم فلسطین شد.

'ذولکیفلی حسن' رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی نیز با اشاره به سفر اخیر خود به تهران و ملاقات با رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهوری، گفت که اقتصاد اندونزی و ایران مکمل یکدیگر می باشند و توسعه همکاری هرچه بیشتر در زمینه اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری به نفع ملت های دو کشور و جهان اسلام است.

وی گفت: توسعه روابط میان دو کشور اینک با سرعت بیشتری دنبال می شود و آماده ایم با همکاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی به رفع هرگونه موانع احتمالی این مسیر اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه اندونزی در طول سال های گذشته همواره از حقوق مردم فلسطین دفاع کرده است، گفت: اندونزی به صورت پایدار همواره از حقوق مردم فلسطین حمایت می کند و ما نیز از ایفای نقش ایران جهت احقاق حقوق مردم فلسطین، حمایت می کنیم.

این مقام عالی رتبه اندونزیایی، حمایت از مردم فلسطین و رفع اشغال این کشور را بخشی از رسالتی دانست که توسط قانون اساسی اندونزی بر دوش دولتمردان اندونزیایی نهاده شده است.

ذولکیفلی حسن ضمن تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی برای اعزام فرستاده و پیام دعوت، گفت که خودش و یا معاون مجلس اندونزی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *