رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"افغانستان" پس از سال ۲۰۱۱ به دست افراد بی‌ریشه افتاده است

8:00 - 17 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۴۲۰
رئیس سابق امنیت ملی افغانستان با انتقاد از سیاست خارجی این کشور اعلام کرد که کشورش پس از سال ۲۰۱۱ به دست افراد بی‌ریشه افتاده است.
به گزارش سرویس بین الملل مرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در نشست گفت‌وگوی ملی پیرامون سیاست خارجی این کشور از سیاست خارجی افغانستان انتقاد کرد.
 
وی تصریح کرد: سیاست خارجی افغانستان دو مشکل بزرگ دارد و نان آوری بیگانه همچنین قشر سیاسی فرومایه از آن جمله است.
 
صالح با تاکید بر ایجاد سیاست مدون خارجی در افغانستان تاکید کرد که کشورش پس از سال 2011 به دست افرادی بی‌ریشه افتاده است که همه فرصت‌های جهانی را از دست دادند.
 
رئیس سابق امنیت ملی افغانستان اظهارداشت که اگر سیاست خارجی این کشور به درستی مدیریت نشود تنش‌های منطقه‌ای افزایش خواهد یافت.
 
پیش از این، امرالله صالح در گفت‌وگو با نشریه «ساندی گاردین» از رابطه نزدیک غنی با انگلیس و اقدامات لندن در رابطه با آینده افغانستان سخن گفته بود.
 
وی درباره سیاست‌های جاری اشرف‌غنی در مبارزه با تروریسم در افغانستان گفته بود که رئیس جمهور افغانستان با انگلیسی‌ها همکاری نزدیکی دارد و آن‌ها تصمیم به انجام اقدامی جدید در افغانستان دارند به همین دلیل اشرف‌غنی به امید اینکه بتواند اسلام‌آباد را متقاعد کند که با اعتماد به وی، دست از  طالبان بردارد، به ارتش پاکستان نزدیک شده است.
 
همچنین امرالله صالح در گفت‌وگو با وب‌سایت تحلیلی «اینترنشنال پالسی دایجست» در مورد بحران‌های جاری در افغانستان و حکومت وحدت ملی این کشور گفته بود که بحران این حکومت مشروعیت آن نیست بلکه مدیریت و رهبری اصلی‌ترین بحران این دولت است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *