مرکز پژوهش منطقه‌ای ریزگردهای دانشگاه شهید چمران اهواز ردیف بودجه‌ متمرکز ندارد

19:20 - 15 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۱۵۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار خوزستان با ابراز تاسف از اینکه مرکز پژوهش منطقه‌ای ریزگردهای دانشگاه شهید چمران اهواز ردیف بودجه‌ای متمرکز ندارد، گفت: به چند مرکز برای انجام کارهای تحقیقاتی مجوز داده شد.
شریعتی استاندار خوزستان
به گزارش گروه سیاسی ، غلامرضا شریعتی در جلسه کارگروه ستاد استانی مقابله با ریزگردها اظهار کرد: طرح آماک در دولت هشتم آغاز و بخش مربوط به گاز ترش آن در سال 87 به بهره‌برداری رسید و بخش مربوط به گاز اسیدی به دلیل اختلاف بین کارفرما و پیمانکار متوقف شد.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن طرح آماک وزارت نفت 10 میلیون دلار آن را متعهد شد تصریح کرد: با وجود حجم کم گاز اسیدی اما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری‌های دولت در به سرانجام رسیدن طرح آماک گفت: شرکت‌های فرانسوی برای طرح آماک مستقر شدند طی 6 ماه اخیر کار طرح به خوبی پیش رفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 800 تن اسید روزانه به آسمان فرستاده می‌شود و هوا را آلوده می‌کند، تاکید کرد: ولی پس از اجرایی شدن طرح آماک گازها تبدیل به خوراک و برای پتروشیمی رازی منتقل می‌شود.

شریعتی با ابراز تاسف از اینکه مرکز پژوهش منطقه‌ای ریزگردهای دانشگاه شهید چمران اهواز ردیف بودجه‌ای متمرکز ندارد، اضافه کرد: به چند مرکز برای انجام کارهای تحقیقاتی مجوز داده شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *