برای حل مشکلات "مهاجران و آوارگان" افغانستان باید برنامه‌‌ریزی ملی شود

14:19 - 14 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۴۵۱۱
محمداشرف غنی در جلسه کمیسیون عالی مهاجرت تاکید کرد که دولت افغانستان باید برای حل مشکلات مهاجران و آوارگان داخلی یک برنامه ملی را در نظر بگیرد.
برای حل مشکلات به گزارش سرویس بین الملل محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، در جلسه کمیسیون عالی مهاجرت تاکید کرد که دولت افغانستان باید برای حل مشکلات مهاجران و آوارگان داخلی یک برنامه ملی را در نظر بگیرد.
 
اشرف غنی گفت: در شهرک‌ها باید برای مهاجرین خانه‌هایی ساخته شود که توانایی خرید آن را داشته باشند و بخش‌های تجارتی در جوار شهرک‎ها ساخته شود.
 
وی افزود: شهرداری‌ها باید برای خدمات کارهای اساسی را انجام دهند و روی مسایل فرهنگی و اجتماعی در شهرک‎ها توجه شود.
 
غنی گفت: بخش کار و تجاری باید در اطراف شهرک‎ها وجود داشته باشد و یک رابطه واضح با کاریابی در این شهرک‌ها موجود باشد.
 
رییس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: ما در رابطه با مشکلات آوارگان داخلی و مهاجرین ضرورت به یک برنامه ملی داریم و این برنامه حداقل برای ده سال باشد.
 
اشرف غنی تصریح کرد: یک گروه از وزرا و مسئولین دولتی روی موضوع کارکنند و به اولویت‎های چون آب، برق، سرپناه، ملکیت و کار برای افرادی‎ که به کشور برمی‎گردند، توجه شود.
 
غوی افزود:  در سال جاری بیش از یک میلیون مهاجر از پاکستان به وطن برگشتند و این بازگشت پیام واضح دارد که مردم به دولت و آینده کشور اعتماد دارند.
 
وی خاطرنشان کرد:  بحث مهاجرین و آوارگان داخلی برای دولت یک اولویت است و باید جلسات متعدد در این باره داشته باشیم.
 
اشرف غنی گفت: تفکیک وظایف باید صورت گیرد و این وظایف نهاد محور و واضح باشد.
 
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان به نقل از اشرف غنی نوشت: بدون برنامه ملی کار انجام شده نمی‎تواند و نهادها باید به طور مشترک کار کنند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *