برنامه راهبردی جودو/ جوانگرایی و فردایی امید آفرین

5:20 - 12 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۸۲۴
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
فدراسیون جودو در دوره تازه حیات خود، زندگی نوینی را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، نگاه ویژه به جوانگرایی و تغییر ذائقه‌ای که امروز در جودو شاهد هستیم، قوت قلب عمیق در خانواده این ورزش شده است و بی گمان اگر این نگاه هدفمند بیش از پیش با حمایت مواجه شود، طبعا می‌تواند فردای جودوی کشورمان را بیمه کند.

پس از روی کار آمدن محمد درخشان در راس این فدراسیون‌، شاهد این دگرگونی بودیم به طوریکه کادر فنی تیم‌های ملی را مربیان جوان تشکیل دادند و تیم ملی بزرگسالان هم محل تردد جودوکاران مستعد و جوان شد.

از سویی دیگر ادغام جوانان و امیدها و حضور با انگیزه آنها در اردوی آماده سازی نشان از نواندیشی مسئولان فدراسیون جودو دارد. بی‌گمان اگر این آینده نگری با اقتدار به پیش برود و چوب لای چرخ این حرکت پسندیده گذاشته نشود‌، می‌توان گره‌های کور گذشته را باز کرد و به موفقیت رسید.

از این رویکرد جالب توجه که بگذریم باید به مهندسی جدید مبنی بر انتخاب جودو کاران مستعد در سنگین وزن اشاره کرد. در این راستا مقرر شده اردویی جداگانه با حضور نفرات مستعد در سنگین وزن تشکیل شود که این آینده نگری قطعا می‌تواند دغدغه موجود را مرتفع کند.

واقعیت این است که پس از آنکه محمود میران و محمدرضا رودکی به مرز بازنشستگی رسیدندٰ‌، نتوانستیم جانشین شایسته‌ای برای آنها تربیت کنیم که طراحی جدید می‌تواند به این دغدغه پایان دهد و ما را برای حضور سنگین وزن‌های مستعد و با انگیزه امیدوار سازد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *