تعادل در بازار گوشت / دغدغه ای برای تامین گوشت مرغ شب عید وجود ندارد

5:15 - 12 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۸۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در حال حاضر شرایط عرضه گوشت مرغ در بازار متعادل است و ضرورتی برای ورود ذخایر استراتژیک به منظور تثبیت قیمت نیست.
تعادل در بازار گوشت / دغدغه ای برای تامین گوشت مرغ شب عید وجود نداردبه گزارش گروه اقتصاد ،حسن رکنی در خصوص وضعیت بازار گوشت اظهار کرد: تا امروز کاهشی در عرضه گوشت مرغ در بازار نداشتیم و شرایطی ایجاد نشده که نیاز به ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای عرضه مرغ منجمد باشد.

وی با بیان این که 95 درصد گرایش بازار به سمت گوشت گرم مرغ است، تصریح کرد: تاکنون نیاز بازار به گوشت مرغ از طریق عرضه و تقاضا تامین شده است.

رکنی برخی اظهارات مبنی بر تاخیر در جوجه ریزی در ماه های اخیر را غیر فنی و غیر کارشناسی دانست و گفت: میزان جوجه ریزی در ماه های مختلف بین 80 تا 90 میلیون قطعه بوده است.

وی میزان ذخایر استراتژیک مرغ منجمد را نزدیک به 50 هزار تن عنوان کرد و اذعان داشت: مرغ منجمد با شاخصه بهداشتی فوق العاده بالا است و مصرف گوشت منجمد باید در کشور فرهنگ سازی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اطمینان داد در صورت نوسانات قیمت گوشت مرغ، ذخایر استراتژیک در بازار توزیع و قیمت منطقی و متعادل شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد خرید مرغ قطعه بندی شده و ذخیره آن گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از سه، چهار ماه پیش خرید مرغ به طور قطعه بندی شده را به بخشی از زنجیره های تولید اعلام کرد و در فاز نخست نزدیک به یک هزار تن در این زمینه خرید برای ذخیره سازی صورت گرفته است.

رکنی در عین حال از عرضه گوشت مرغ منجمد قطعه بندی شده در بسته های نیم کیلویی، یک کیلویی و دو کیلویی در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در گذشته، توزیع گوشت مرغ منجمد در بسته و کارتن های 10 کیلویی صورت می گرفت و بیشتر دستگاه های پرمصرف مثل دانشگاه ها و بیمارستان ها خریدار آن بودند، اما امسال ارایه این محصول در بسته های کوچک نیز انجام می گیرد تا مصرف خانواری پیدا کند.

وی تاکید کرد که گوشت مرغ منجمد به لحاظ کیفیت، جابجایی و بهداشتی کاملا مورد تایید دستگاه های نظارتی مانند سازمان دامپزشکی کشور است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که بهمن، اسفند و نیمه نخست فروردین جزو ماه های پرکشش برای مصرف پروتیین است، اظهارداشت که بخش اعظم مورد نیاز بازار در این ماه ها با عرضه و تقاضای گوشت گرم تامین می شود.

وی درباره تاثیر بیماری آنفلوانزای پرندگان در تامین گوشت مرغ گفت: تعدادی از واحد های مرغ تخم گذار دچار این بیماری شدند و در واحدهای مرغ گوشتی اثر این عارضه بسیار ناچیز است و ما از این ناحیه دغدغه ای در تامین گوشت مرغ شب عید نداریم.

رکنی افزود: در بخش مرغ تخم گذار، تشکل ها با اتخاذ تدابیری خلا ناشی از این بیماری را پوشش خواهند داد و در حوزه عرضه تخم مرغ نیز برای شب عید مشکلی نخواهیم داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *