رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 240 هزار افغانستانی فاقد مدرک اقامت از "پاکستان" به افغانستان بازگشته اند

17:21 - 11 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۵۷۲
سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که از سال 2001 تاکنون بیش از 240 هزار نفر از پناهجویان یا مهاجران افغان فاقد مدارک قانونی از پاکستان به افغانستان بازگشته اند.
بیش از 240 هزار افغانستانی فاقد مدرک اقامت از به گزارش سرویس بین الملل  این سازمان با انتشار گزارشی، افزود که جمعی از این پناهجویان و مهاجران به صورت داوطلبانه به افغانستان بازگشته اند و جمعی دیگر از پاکستان اخراج شده اند.

بر اساس این گزارش، در میان بازگشت کنندگان مهاجرانی مشاهده می شوند که بیش از یک دهه در پاکستان حضور داشته اند، اما به سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده اند که دیگر شرایط برای حضور آنان در پاکستان مساعد نبوده و ناچار شده اند به کشور خود بازگردند.

این سازمان در گزارش؛ خود با انتشار تصویری از خانواده «شمس الرحمن»، یکی از مهاجران بازگشته که در جلال آباد مرکز استان ننگرهار استقرار یافته به نقل از وی نوشته است که پس از 20 سال اقامت در کراچی پاکستان، هنگام دستفروشی به دلیل تابعیت افغان، دستگیر شده و پس از 6 ماه حبس دیگر قادر به ادامه زندگی در آنجا نبوده و به افغانستان بازگشته است.
 
بیش از 7 میلیون تن از شهروندان افغان به کشورهای مختلف دنیا مهاجرت کرده اند که نزدیک به 6 میلیون تن از آنان در دو کشور همسایه ایران و پاکستان بسر می برند.

بیش از نیمی از مهاجران و پناهجویان افغان ساکن ایران و پاکستان به صورت غیرقانونی در این دو کشور بسر می برند. حدود یک میلیون تن از اتباع افغانستان نیز به کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه عزیمت کرده اند که با اخراج اجباری از اروپا مواجه شده اند.

آلمان در تازه ترین اقدام هفته گذشته 126 تن از مهاجران افغانستان را از کشور خود اخراج کرد و تصریح کرده است که این روند ادامه خواهد داشت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *