رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عدم مداخله کشورهای خارجی ضامن از بین رفتن اختلافات در "افغانستان" است

17:40 - 10 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۱۱۷
مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و تحلیل روابط بین‌المللی وزارت خارجه ازبکستان گفت: یکی از راه‌های از بین بردن اختلافات در افغانستان عدم مداخله کشورهای خارجی و تامین تسلیحات گروه‌های افراطی در این کشور است.
عدم مداخله کشورهای خارجی ضامن از بین رفتن اختلافات در به گزارش سرویس بین الملل  مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و تحلیلی روابط بین‌المللی  ازبکستان در نشست مطبوعاتی امروز در تاشکند»با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: جامعه بین‌المللی دیدگاه خود را نسبت به مشکلات افغانستان تغییر دهد و این کشور را از زاویه دیگر ببیند.
 
شیرزاد عبدالله‌یف ادامه داد: هم‌اکنون مشکلات و ناامنی در افغانستان افزایش یافته اما این کشور را نباید به عنوان تهدیدی برای منطقه دانست بلکه باید آن را به عنوان فرصتی برای توسعه تمام منطقه عنوان کرد.
 
وی اظهار داشت: افغانستان از لحاظ تاریخی، جغرافیایی و ژئوپلیتیکی با منطقه آسیای مرکزی همجوار است و ما همیشه این کشور را جزء لاینفک منطقه می‌دانیم.
 
عبدالله‌یف تاکید کرد: افغانستان نه تنها از بعد سیاست خارجی ما مورد اهمیت است بلکه امنیت کشورهای منطقه و ازبکستان به امنیت این کشور مرتبط می‌باشد.
 
این کارشناس سیاسی با اشاره به موقعیت تاشکند نسبت به مساله افغانستان گفت: ازبکستان همواره و به طور منظم برحل‌وفصل مشکلات این کشور براساس توافق ملی و گفت‌وگوهای صلح‌آمیز سیاسی تاکید دارد و این امر باید تحت سرپرستی سازمان ملل متحد و بدون هیچگونه پیش‌شرطی انجام گیرد.    
 
به عقیده وی، یکی از راه‌های از بین بردن اختلافات در افغانستان عدم مداخله کشورهای خارجی در این کشور و عدم تامین تسلیحات گروه‌های افراطی می‌باشد.
 
عبدالله‌یف خاطرنشان کرد: برقراری صلح و ثبات پایدار در افغانستان در توسعه و پیشرفت منطقه اوراسیا مهم می‌باشد.
 
کارشناس سیاسی ازبک در پایان گفت: از طرف دیگر جامعه بین‌المللی نباید افغانستان‌ را به عنوان منبع مشکلات منطقه‌ای، تهدیدات و ستیزه‌جویی‌ها تلقی کنند. سازمان ملل باید در مسیر تغییر وضع موجود در افغانستان‌ تلاش کنند که این امر به توسعه تمام منطقه کمک خواهد کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *