رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انهدام باند سرقت مسلحانه طلا در گلستان / اعتراف سارقان به سرقت 9 كيلو گرم طلا

18:20 - 09 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۹۸۴
فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگيری چهارنفر از اعضاء يك باند سرقت مسلحانه كه طی دو مرحله اقدام به سرقت 9 كيلوگرم طلا كرده بودند، خبر داد.
انهدام باند سرقت مسلحانه طلا در گلستان / اعتراف سارقان به سرقت 9 كيلو گرم طلابه گزارش گروه جامعه ،سردار علی اكبر جاویدان در خصوص جزئیات دستگیری اعضاء این باند گفت: در پی وقوع دو فقره سرقت مسلحانه از دو ویزیتور طلا در گرگان طی چند ماهه گذشته مراتب شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: سارقان با شناسایی افرادی كه در خرید و فروش طلا به عنوان ویزیتور در سطح شهر فعالیت داشتند، آنان را تحت نظر گرفته و در فرصتی مناسب با تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت می­ كردند.

سردار جاویدان ادامه داد: سارقان در مرحله اول بهمن ماه سال گذشته اقدام به سرقت چهار كیلو گرم طلا در خیابان ولی عصر و در مرحله بعد در یكی از میادین گرگان با شناسایی سوژه مورد نظر پنج كیلوگرم طلا را به سرقت بردند.

این مقام ارشد انتظامی استان به تلاش­ها و اقدامات موثر پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری سارقان اشاره كرد و گفت: پس از مدت­ها كار اطلاعاتی و پلیسی و راهنمایی مال باختگان هویت یكی از سارقان توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی و مراتب دستگیری وی با هماهنگی مراجع قضائی در دستور كار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با اخذ نیابت قضائی ماموران به شهرستان كردكوی اعزام و طی یك عملیات غافلگیر كننده پلیسی سركرده اعضاء این باند را دستگیر كردند.

سردار جاویدان با اشاره به كشف پنج قبضه سلاح شكاری به همراه 80 عدد فشنگ و همچنین 25 قبضه سلاح سرد از منزل متهم تصریح كرد: در بازرسی از منزل متهم وسایلی چون اسپری اشك­آور، تبر و دیگر وسایل و ابزار شرارت كشف شد.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: سه نفر دیگر از اعضاء این باند با تلاش شبانه روزی ماموران در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی بیان داشت: متهمان در تحقیقات تخصصی به عمل آمده به جرم خود اقرار و به سرقت 9 كیلو گرم طلا اعتراف كردند.

فرمانده انتظامی گلستان در پایان خاطر نشان كرد: در پی اعتراف سارقان، بیش از دو كیلوگرم طلای ذوب شده از زیرزمین منزل سركرده این باند كشف و دو دستگاه سواری پژو و پراید حاصل از فروش طلای سرقتی از منزل متهمان توقیف شد.

گفتنی است: تحقیقات تكمیلی ماموران در خصوص جزییات دیگر این پرونده در دست بررسی است.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *