ضرورت ایجاد زیر ساخت‎های لازم در حوزه قوانین تامینی/هیچ موردی از وجود مواد مخدر در زندان های استان مرکزی دیده نشده است

13:13 - 08 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۵۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: طبق بازدیدهای به عمل آمده از استان ها تقریباً هیچ موردی از وجود مواد مخدر در زندان های استان مرکزی دیده نشد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی،  حجت الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل سازمان زندان های استان که با حضور جهانگیر، معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان های کشور ضمن تقدیر از زحمات خشایار جمشیدی، مدیر کل اسبق سازمان زندان های استان گفت: همکاری و تعامل وی با دستگاه قضا و اجرای سیاست های قوه قضاییه در کاهش پرونده های ورودی به دادگستری قابل توجه است.

وی تصریح کرد: سالم سازی زندان و مدیریت این مجموعه خدمت دیگر مدیر کل سازمان زندان های استان است، طبق بازدیدهای به عمل آمده از استان ها تقریباً هیچ موردی از وجود مواد مخدر در زندان های استان دیده نشد.

حجت‌الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: نهضت یادگیری و ارتباط با قرآن ویژه مددجویان یکی از مهمترین برنامه های مدیر کل اسبق زندان های استان است، خوشبختانه مددجویان طی دوره های مختلف از آموزش قرآن و احکام استفاده کرده و انس بیشتری با کلام وحی برقرار کردند که همین عامل زمینه بروز ارتکاب جرم مجدد آنان را کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: اداره کل زندان های استان در طول ماه مبارک زمان برنامه های بسیار خوبی در حوزه های اعتقادی، دینی و قرآنی انجام داده است که جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام عبداللهی جان گرفتن ستاد دیه در استان را از دیگر خدمات برشمرد و اظهار کرد: در طول خدمت آقای جمشیدی با شدت گرفتن فعالیت ستاد دیه شمار زیادی از زندانیان با جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند و رضایت برخی از خانواده شکات نیز گرفته شد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اضافه کرد: یکی از مباحث مورد اهمیت ورودی پرونده های با توقف کمتر از 12 روز است، همکاران قضایی ما مجبورند برای بسیاری از جرائم سبک علیرغم میل باطنی حکم زندان اعلام کنند و چاره ای جز این ندارند.

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: زیر ساخت کشور در حوزه قوانین و مقررات تامینی وجود ندارد نگاه مردم فقط نگاه حبس مدارانه است که این نگاه با آگاه سازی باید تغییر کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *