تغییر موضع انگلیس در قبال بحران سوریه/ابراز رضایت بوریس جانسون از توافق هسته‌ای با ایران

9:52 - 08 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۲۳۸۸
«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس با تغییر موضع در قبال بحران سوریه گفته است که بشار اسد می‌تواند در انتخابات آینده سوریه شرکت کند.
بوریس جانسون
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از راشا تودی، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس با تغییر موضع در قبال بحران سوریه گفته است که بشار اسد می‌تواند در انتخابات آینده سوریه شرکت کند.

بوریس جانسون در سخنان روز پنجشنبه خود اعلام کرد: دیدگاه ما از مدت‌ها پیش برکناری بشار اسد بوده است اما در حال حاضر عقیده ما این است که وی می‌تواند در انتخابات آینده سوریه شرکت کند.

جانسون این سخنان را قبل از دیدار «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است و این نشان دهنده این مطلب است که ابراز علاقه‌مندی تمام طرف‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه می‌تواند در دیدگاه این کشورها نسبت به بحران سوریه تأثیر بگذارد.

بوریس جانسون در ادامه سخنان خود گفت: لازم است در مورد این مطلب که چگونه چشم‌اندازها تغییر کرده، واقع‌بین بود و دید جدیدی نسبت به مسائل اتخاذ کرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: قطعا همکاری با روسیه در بحران سوریه همکاری با ایران است و این امر خوب است.

وی افزود: من فکر می‌کنم که تلاش برای بهبود روابط با ایران از طریق توافق هسته‌ای در کل امر خوبی است و ما این دستاورد را از اقدامات رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌دانیم.



 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *