کاهش 10 درصدی جرایم / کسب رتبه نخست کشوری در موضوع نظارت بر زندان‌ها /تشکیل کمیته کاهش اطاله دادرسی

9:56 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۷۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه در موضوع نظارت بر زندان‌ها در سه فصل گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم، گفت: کاهش میزان جرایم در بعضی از موارد مجرمانه تا 40 درصد کاهش داشته اما میانگین کلی جرایم حدود 8 تا 10 درصد کاهش بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به اقدامات انجام شده در دستگاه قضایی این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در موضوع نظارت بر زندان‌ها در سه فصل گذشته رتبه اول کشور را کسب کرده است. چون دغدغه ما این است که منویات مقام معظم رهبری و سیاست قوه قضائیه را به نتیجه برسانیم.

وی گفت: همچنین سازمان ثبت اسناد استان کهگیلویه وبویراحمد در بحث شاخص‌های تخصصی رتبه اول را کسب کرده که با تلاش‌های مسئولان زیربط این رتبه حاصل شده است. همچنین در حوزه کاهش جمعیت کیفری اقدامات خوبی را انجام داده ایم.

این مقام قضایی اظهار کرد: کاهش میزان جرایم در بعضی از موارد مجرمانه تا 40 درصد کاهش داشته؛ اما میانگین کلی جرایم حدود 8 تا 10 درصد کاهش بوده است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویر احمد گفت: یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل کمیته رفع اطاله دادرسی است که با تشکیل این کمیته زمان رسیدگی به این پرونده‌ها به میزان مناسبی کاهش یافته است. 

حجت الاسلام مزارعی ادامه داد: حتی در پرونده‌های مهم رسیدگی را به سرعت و فوریت انجام می دهیم تا آثار بازدارنده آن واقع شود. 

وی ادامه داد: موضوع ابلاغ الکترونیک و ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از دیگر موضوعاتی است که در این استان دنبال می‌شود به طوری که در 100 متری ساختمان دادگاه توانسته ایم دفتر خدمات الکترونیک را راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی با اشاره به کمبودها و نیاز دستگاه های قضایی این استان به نیروی اداری گفت: در حوزه نیروی انسانی در بخش قضایی کمبودی نداریم و با جذب یک یا دو نیروی قضایی کمبود ما در سطح استان برطرف می شود اما در حوزه اداری کمبود نیروی انسانی داریم که علت این است که نیروهای ما زیاد تمایلی به حضور و ماندگاری در این استان ندارند و حضور نیروهای موجود هم به نوعی کارجهادی است.

وی اذعان کرد: همچنین در حوزه اعتبارات تجهیزات، بسیار نیازمند کمک و همراهی مسئولان هستیم و در صورتی که در این زمینه مساعدت‌های لازم انجام شود بهبود کار زیادی حاصل خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *