رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اختصاص 42 میلیارد تومان برای کارت های اعتباری/ اعطای 8 هزار میلیارد ریال اعتبار به خانوارها

11:12 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۳۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قائم مقام بانک مرکزی گفت: برای کارت های اعتباری نسل اول بودجه حدود 42 میلیارد تومان اختصاص داده شد و بعد از آن نسل جدید کارت های اعتباری 10، 20 و 50 میلیون تومانی حدود 55.8 هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شد که به سرعت مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ،اکبر کمیجان در ششمین همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید با تاکید بر اصلاح نظام بانکی اظهار کرد: نظام بانک یاقدامات ویژه ای در راستای حمایت از تولید انجام داده است که از جمله آن می توان به اقدامات بانک مرکزی در مهار تورم و کنترل نرخ ارز اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: از حوزه سیاست های بانک مرکزی می توان در درجه اول به تقویت انظباط مالی و پولی و پیشرفت ین انضباط از سوی دولت اشاره کرد.

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به نرخ سود 29.5 درصدی در فرودردین تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز توانسته ایم نرخ سود را از این رقم به 17.5 تا 19 درصد در بازار بین بانکی برسانیم که این رقم میانگین سود نشان می دهد.

کمیجانی در ادامه انتظام بخشی در نظام بانکی را از جمله موارد مهم در نظام بانکی دانست و افزود: برخی از موسسات مالی طی چند سال اخیر بدون نظارت فعالیت کرده اند اما از این پس با نظارت های جدی روبرو خواهند بود.

وی اقدامات را بانک مرکزی را حضور فعال در بستر رشد اقتصادی دانست و اظهار کرد: تا امروز 27 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید خودرو به افراد داده شده است، همچنین اعطای تسهیلات به خانوارها 8 هزار میلیارد ریال بار مالی برای بانک مرکزی داشته است.

قائم مقام بانک مرکزی در ادامه بیان کرد: برای کارت های اعتباری نسل اول بودجه حدود 42 میلیارد تومان اختصاص داده شد و بعد از آن نسل جدید کارت های اعتباری 10، 20 و 50 میلیون تومانی حدود 55.8 هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شد که به سرعت مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته کمیجانی تسهیلات دیگر با عنوان تعویض خودروهای فرسوده به افراد داده شده و یکی دیگر از اقدامات بانک مرکزی ورود در بازار بین بانکی و ساماندهی بدهی بانک ها به بانک مرکزی بوده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم بانک مرکزی را خرید تزئینی کالا بیان کرد و افزود: سیستم بانکی در سالهای 93 و 94 و 95 برای خرید تزئینی گندم 12 تا 13هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است و وزارت جهاد این رقم را به سیستم بانکی بدهکار است.

کمیجانی افزود: در سال 95 ، 69هزار میلیارد ریال منابع واوراق در 10 بانک حدود 45 درصد از تسهیلات را برای خرید گندم تشکیل داده اند که بسیار پر هزینه و سنگین بوده است اما از لحاظ ملی دستاورد بزرگی محسوب می شود.

قائم مقام بانک مرکزی حمایت از بخش مسکن را یکی دیگر از اقدامات بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: حمایت از این بخش که باعث اشتغال زایی بالایی می شود از اهمیت بسیاری برخوردار است که از جمله این موارد می توان به وام مسکن صندوق یکم، لیست بخشی وسیعی از ابرازها و سیاست های معرفی شده ، انتشار اوراق بهادار رهنی و تسهیلات برای زوجین تا سقف 160 میلیون تومان اشاره کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *