سهمیه آب کردستان منطقی نیست/ ضرورت بازسازی مدارس در کردستان

5:45 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۶۶۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: میزان سهمیه آب کردستان منطقی نیست و کمتر از سهم خود را می‌گیریم که امیدواریم وزارت نیرو در این زمینه تمهیدات لازم را اتخاذ کند.
نماینده سقز و بانه
به گزارش گروه سیاسی ، محسن بیگلری در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که با حضور نوبخت و با محوریت زیرساخت‌های راه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد به تخصیص ماده 180 اشاره و با تأکید بر تخصیص درصدی این اعتبار، اظهار کرد: با توجه به اختصاص اعتبار 230 میلیارد تومانی به این استان نیازمند توجه بیشتر است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه شاخص بهره‌مندی از راه مناسب در استان کردستان وجود دارد، گفت: محرومیت کردستان در زمینه شاخص بهره‌مندی در روستاهای کردستان بیش از سایر نقاط کشور است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس خاطرنشان کرد: با کمال تأسف کردستان آخرین استان کشور در بحث راه روستایی مناسب است تا جایی‌که نسبت به سیستان و بلوچستان به عنوان استان قبل از خود 7 درصد فاصله دارد.

به گفته بیگلری، در منطقه اورامانات کردستان روستاهایی با جمعیت یک‌هزار خانوار وجود دارد که هنوز راه دسترسی مناسب ندارد در حالی که این دست از روستاها در سایر نقاط کشور به عنوان شهر قلمداد می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس خاطرنشان کرد: کردستان از لحاظ برخورداری راه‌های آسفالت روستایی آخرین استان کشور است و بسیاری از روستاهای این استان از راه آسفالت مناسب بهره‌مند نیستند.

بیگلری گفت: با پیگیری و رایزنی‌هایی که برای حل مشکل وضعیت راه‌های میاندوآب ـ سقز که جزو مصوبات سال 88 است دستور وزیر راه‌وشهرسازی را گرفته‌ایم و امیدواریم شنونده خبرهای خوبی در این جلسه درمورد این مهم از زبان رئیس سازمان برنامه و بودجه باشیم.

وی به آمار بالای تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان کردستان اشاره کرد و افزود: بیشترین آمار تصادفات جاده‌های این استان مربوط به جاده سقز ـ بوکان و سقز ـ‌ بانه است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس اضافه کرد: انتظار داریم یکی از مصوبات این جلسه بررسی مشکلات این حوزه با توجه به مشکلات جدی آن باشد و اعتباراتی لازم برای برگزاری مناقصه این مسیرها اختصاص پیدا کند.

بیگلری خاطرنشان کرد: متأسفانه محرومیت‌ در استان کردستان بسیار زیاد است و با وجود اینکه در حوزه راه‌های سقز به میزان 50 برابر نسبت به 30 سال گذشته کار انجام شده، هنوز جزو آخرین شهرستان کشور و استان در زمینه شاخص بهره‌مندی از راه‌های روستایی مناسب هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه با بیان اینکه به وضعیت اعتباری استان کردستان امید چندانی نیست، افزود: بیش از 52 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران در استان است و به پرداخت آن از محل اعتبارات استانی امیدی نیست.

بیگلری اضافه کرد: انتظار داریم سهمیه آب در کشور منطقی انجام شود، چون میزان سهمیه آب کردستان منطقی نیست و کمتر از سهم خود را می‌گیریم که امیدواریم وزارت نیرو در این زمینه تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

وی فرسوده بودن مدارس را از دیگر مشکلات در کردستان عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به بازسازی مدارس با توجه به مشکلات جدی که در این زمینه در استان ما وجود دارد از سوی دولت ضروری است.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای کردستان از دیگر انتظارات مردم این استان از دولت است که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام گیرد.

بیگلری خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بیمارستان سقز در بهمن ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد که امیدواریم دستورات و برنامه‌ریزی‌هایی لازم برای این دولت افتتاح شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس با بیان اینکه اکثر مدارس استان کردستان فرسوده هستند، خاطر نشان کرد: باید توجه ویژه به بازسازی و بهسازی مدارس سطح استان صورت بگیرد.

بیگلری در پایان تصریح کرد: به منظور اتمام و بهره‌برداری پروژه سالن 6 هزار نفری سنندج که با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان از سال 83 شروع شده و در 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اقدامات لازم انجام شود.


برچسب ها: مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *