ضرورت اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای رفع مشکلات زیرساختی در کردستان

3:50 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۶۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس بر اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای کردستان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد.
سید احسن علوی
به گزارش گروه سیاسی ، سیداحسن علوی در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که با حضور نوبخت و با محوریت زیرساخت‌های راه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد:‌ یکی از مهم‌ترین مباحثی که در استان کردستان باید مورد توجه قرار گیرد بحث توسعه زیرساخت‌های درمانی است.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین ظرفیت‌ها این حوزه در کردستان بیمارستان کوثر سنندج است، خاطرنشان کرد: اتمام این بیمارستان که واقعا در سطح کشور بی‌نظیر است نیاز به 7 میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گفته نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس، بهره‌برداری از این بیمارستان بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته در دهه فجر انجام می‌شود که جدای از ایجاد اشتغال برای 300 نفر، زمینه دسترسی به خدمات درمانی بهتر را برای مردم استان فراهم خواهد کرد.

علوی به اختصاص دو ردیف اعتباری ویژه برای استان سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از این اقدام گفت: استان کردستان نیز در بحث زیرساخت‌ راه‌ به ویژه راه روستایی مشکلات جدی دارد و نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه است.

وی بر اختصاص ردیف اعتباری ویژه برای کردستان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد و افزود: رفع مشکلات استان و نزدیک شدن به میانگین کشوری در زمینه شاخص راه‌ها و غیره نیاز به نگاه ویژه مسؤولان و اختصاص ردیف‌ اعتباری خاص دارد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس با اشاره به بحث تمرکززدایی و تأکید بر توجه به این مهم، خاطرنشان کرد:‌ باید قدرت مانور سازمان برنامه‌ریزی در استان‌ها بیشتر شود.

علوی افزود: در برنامه ششم توسعه 30 درصد اعتبارات تملک و دارایی‌ها به استان‌ها اختصاص پیدا کرده که امیدواریم با عملیاتی شدن آن شاهد توسعه شاخص‌های زیرساختی در کردستان باشیم.

وی به مطالبات بالای پیمانکاران حوزه راه در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در استان‌هایی مانند کردستان که در این حوزه با مشکلات زیادی مواجه هستند ضروری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *