رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرصت مجدد به جاماندگان آزمون کارشناسی ارشد/ انتشار نتایج اولیه در دهه دوم خرداد 96

11:21 - 29 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۰۴۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: جاماندگان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 می توانند از اول تا سوم اسفند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.

فرصت مجدد به جاماندگان آزمون کارشناسی ارشد/ انتشار نتایج اولیه در دهه دوم خرداد 96حسین توکلی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: جهت شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ تعداد ۷۵۹ هزار و ۶۹۵ داوطلب ثبت نام کرده اند.

وی افزود: ۳۸۰ هزار و ۱۲۸ نفر از شرکت کنندگان را زنان و ۳۷۹ هزار و ۵۶۷ نفر را مردان تشکیل می دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با ارائه آماری از تعداد ثبت نام کنندگان در گروه های مختلف امتحانی اظهارکرد: ۲۴ هزار و ۵۲۵ در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۶۱ هزار و ۱۴۹ نفر در گروه هنر، ۴۵۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۷۴ هزار و ۷۴۲ نفر در گروه فنی مهندسی، ۴۰ هزار و ۳۰۲ نفر در گروه علوم پایه و یک هزار و ۸۸۳ نفر در گروه دامپزشکی ثبت نام کرده اند.

توکلی ادامه داد: از تعداد ۷۵۹ هزار و ۶۹۵ داوطلب، ۶۱ هزار و ۴۴۵ داوطلب نیز علاوه بر انتخاب کد رشته امتحانی اول، نسبت به انتخاب کد رشته امتحانی دوم نیز اقدام کرده اند.

وی از انتشار اطلاعات ثبت نامی داوطلبان به روی سایت سازمان سنجش کشور خبرداد و اذعان کرد: اطلاعات ثبت نامی داوطلبان از روز یکشنبه اول اسفند تا روز سه شنبه سوم اسفند ماه ۹۵ بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به فرصت دوباره ارائه شده به داوطلبان متقاضی جهت ثبت نام اظهارکرد: به منظور مساعدت به داوطلبانی که در مهلت مقرر و نهایتا تا روز 11 دی ماه ثبت نام نکرده اند، مقرر شده که این دسته از متقاضیان بتوانند در روزهای اول تا سوم اسفند ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

توکلی در خصوص برگزاری زمان آزمون خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه اولیه آزمون چه زمانی اعلام خواهد شد؟، گفت: نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم خواهد شد و این کارنامه نیز در دهه دوم خرداد ماه ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور تاکید: داوطلبان که مجاز به انتخاب رشته شوند قادر خواهند بود برای پذیرش در کد رشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی در زمان اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

وی افزود: امکان انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دو سایت سازمان سنجش و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد فراهم است.

توکلی از برگزاری هم زمان بیست و دومین دوره االمپیاد علمی دانشجویی کشور با برگزاری آزمون کارشناسی رشد سال ۹۶ خبرداد و بیان کرد: ثبت نام کنندگان برای شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور می توانند بر اساس شوایط و ضوابط دفترچه راهنما شرکت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *