ضرورت مدیریت هوشمند ارتباطات و فناوری های نوین/ فناوری‌های نوین بستر رشد ناهنجاری‌ها را فراهم کرده است

16:03 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۳۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
امیری اصفهانی گفت: همه موظف هستیم به شکل هوشمندانه ای ارتباطات و فناوری های نوین را به نفع ارتقاء سلامت جامعه و بالا بردن امنیت اجتماعی مدیریت کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی مهدی امیری اصفهانی قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جلسه امضای تفاهم نامه بین معاونت اجتماعی قوه قضائیه و شرکتهای همراه اول ، ایرانسل و رایتل گفت: همه ما از باب مسئولیت  فردی و اجتماعی که داریم اگر در مسیر خود حرکت به سمت سعادت نداشته باشیم ودیگران را هم به سمت کمال هدایت نکنیم در پیشگاه خداوند و سپس مردم مواخذه خواهیم شد چون همه انسانها نسبت به هم حق و حقوقی دارند و علاوه بر حقوق فردی همه یک مسئولیت جمعی و مشارکت عمومی در تقویت یکدیگر دارند.

وی گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این موضوع به عنوان یک اصل ریشه ای و هدف برای نظام منظور شده است همه ما چه در بخش حاکمیتی چه در بخش مردمی و عمومی از باب مسئولیت عمومی که داریم الزاما باید در این مسیر حرکت کنیم که این امر هم مبنای اعتقادی دارد و هم مبنای قانونی، انسانی و اخلاقی دارد.

قائم مقام معاونت اجتماعی  گفت: از طرفی دیگرآن لشکر قسم خورده شیطان برای ما مانع ایجاد می کند و متاسفانه ما هر روز با افزایش نگران کننده روند جرم و ناهنجاری مواجه هستیم.

وی گفت: امروز یک عزم ملی در کشور ایجاد شده است که جرائم اجتماعی و مخل امنیت عمومی مدیریت و کنترل شود و در شرایطی که مرزهای جغرافیایی رنگ باخته است دنیای اطلاعات و ارتباطات مرزهای جدیدی را به وجود آورده است.

امیری اصفهانی  گفت: مدیریت آسیب ها و جرائم و کنترل آنها امروزه به یک امر مشکل تبدیل شده است به این خاطر که اطلاعات و ارتباطات در بستر فناوری های  نوین از حیث سرعت رشد ویژگی های قابل توجهی دارد.

قائم مقام معاونت اجتماعی گفت: جمعیت کشور ما جمعیتی جوان است که تمایل به استفاده  از فناوری های نوین دارد و فناوری های نوین بستر رشد ناهنجاری ها را فراهم کرده است.

وی گفت: امروز شاهد ناهنجاری های مختلفی هستیم چون در شرایط مختلفی داریم زندگی می کنیم که ویژگی های دنیای غیر واقعی در حال حاکم شدن بر ویژگی های دنیای واقعی است و در این دنیای مجازی و غیرواقعی هیچ الزامی وجود ندارد و اگر هم موجود باشد به مرحله های اجرایی نرسیده است.

امیری اصفهانی  گفت: البته فناوری فی نفسه می تواند دارای ارزش باشد و نوع استفاده از آن بسیار تعیین کننده است در قانون استفاده از پیچیده ترین فنون و فناوری وظیفه نظام است اما نوع استفاده از این تجارب و فنون مهم است که باید مدیریت شود.
قائم مقام معاونت اجتماعی گفت: یکی از وظایف دیگری که در قانون اساسی کشور مقرر شده است بالا بودن سطح آگاهی های عمومی مردم با استفاده از روش های مختلف است.

وی گفت : از طرف دیگر تامین حقوق مردم وظیفه نظام است و کسی حق ندارد اعمال حق خود را وسیله ای برای تجاوز به حقوق دیگران قرار دهد نهایتا اینکه همه موظف هستیم به شکل هوشمندانه ای ارتباطات و فناوری های نوین را به نفع ارتقا سلامت جامعه و بالا بردن امنیت اجتماعی مدیریت کنیم.


امیری اصفهانی گفت: یک بخشی از بازیگران اصلی در فضای ارتباطی کشور سه اپراتور بزرگک فعال کشور یعنی همراه اول ،‌ایرانسل و رایتل هستند که نقش ویژه ای در ساماندهی این موضوعات می توانند داشته باشند.

قائم مقام معاونت اجتماعی گفت: این نقش هم در زمینه  ارتقای آگاهی های عمومی است که می تواند فضا را به گونه ای مدیریت کند که زمینه وقوع ناهنجاری به حداقل برسد.

وی گفت: همانگونه بیان شد مسئولیت اجتماعی باید بسیار مد نظر قرار گیرد و جامعه به سلامت اجتماعی نمی رسد مگر با مشارکت همگانی.

امیری اصفهانی گفت : امروز مقوله مسئولیت اجتماعی در فضای مدیریتی ،‌اقتصادی،‌فرهنگی کاملا مورد توجه است و هر کسی که از هر منفعتی بهره مند می شود در مقابل آن مسئولیت اجتماعی دارد.

قائم مقام معاونت اجتماعی گفت: دستگاه های ارتباطی با توجه به میزان تاثیرگذاری آنها مسئولیت اجتماعی بیشتری دارند با حضور این سه شرکت در این جلسه و امضای تفاهم نامه می توان گفت که باب مسئولیت پذیری در جامعه در حال باز شدن است و امیدواریم که سایرین هم پا در میدان بگذارند امروز تفاهم نامه ای بین معاونت اجتماعی قوه قضائیه و سه شرکت مذکور امضا شد که هدفهای مشخصی را مد نظر دارند.

وی گفت: این جلسه و تفاهم اولین حرکت است و امیدواریم که آخرین حرکت در راستای کاهش وقوع جرم نباشد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *