رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مجریان انتخابات حق ورود به مباحث انتخاباتی را ندارند/ مجلس نظارت خود را انجام خواهد داد

15:31 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۸۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مجریان انتخابات از جمله وزارت کشور حق ورود به مباحث انتخاباتی را ندارند.

مجریان انتخابات حق ورود به مباحث انتخاباتی را ندارند/ مجلس نظارت خود را انجام خواهد داد

محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره دستور وزارت کشور به استانداریها مبنی بر جمع آوری تصاویر و کلیپ از مردم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در آستانه انتخابات و 4 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاها وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات حق ورود به مباحث انتخاباتی را ندارد.

وی افزود: وزارت کشور به عنوان متولی اصلی برگزاری انتخابات طبق قانون باید به طرفی خود را در انتخابات حفظ کند و مسائل مربوط به این موضوع را رعایت کنند زیرا طبق قانون انتخابات در کشورمان مجریان و ناظران انتخابات حق ورود به مباحث انتخاباتی را ندارند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطر نشان کرد: بنده بر این باورم که دستور وزارت کشور پیرامون جمع آوری کلیپ و تصاویر از مردم خلاف رویه قانونی بود زیرا اگر قانون به وزارت کشور اجازه می داد که این اقدام را انجام دهد مشکلی وجود نداشت ولی در شرایط فعلی اینگونه اقدامات سبب می شود که فضای کشور را به گونه ای هدایت کنیم که سبب ناآرامی شود.

کولیوند تاکید کرد: اینگونه اقدامات از سوی متولی امر انتخابات در کشور سبب می شود که برخی از مردم دچار شبهه شوند از این رو استانداریها،‌فرمانداریها و مراکز اجرایی ما حق ورود به مباحث انتخاباتی را ندارند.

وی تصریح کرد: مجریان انتخاباتی با توجه به وظیفه ای که برعهده دارند اگر بخواهند اقدامی را انجام دهند بدون شک اینگونه اثبات می شود که در صدد حمایت از دولت و یا جریان خاصی هستند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مجلس درباره ورود مجریان انتخاباتی به بحث انتخابات قانون جامع و کاملی را دارد از این رو بدون شک پیرامون این موضوع نیز وارد عمل خواهد شد و اقدامات لازم را انجام می دهد.

کولیوند درباره زمان برگزاری دیدار اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: با توجه به بررسی برنامه ششم توسعه در کشور و همچنین درگذشت آیت الله هاشمی این نشست لغو شد از این رو منتظر هستیم تا زمان نهایی از سوی رئیس مجلس برای برگزاری این نشست آماده شود تا اقدامات لازم را در این راستا انجام دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *