رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تکریم و پاسخگویی به ارباب رجوع باید سرلوحه کار شورای حل اختلاف قرار گیرد

2:30 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۴۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شیبانی گفت: شورای حل اختلاف مجموعه ای قضایی و عدالتی است وکارکنان شورا باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داده به گونه‌ای که حتی اگر حق با مراجع کننده نباشد سعی کنند با رفتار و گفتار خوب او را راهنمایی کنند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، بیژن شیبانی رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین در نشست با اعضای شعب و کارکنان اداری شورای حل اختلاف شهرستان قزوین اظهار کرد: راه اصلی رسیدن به عدالت، قانون‌گرایی و قانونمندی است که شورای حل اختلاف در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای دارد.

وی کارکنان شورای حل اختلاف را همچون سربازان خط مقدم احقاق حق و عدالت دانست و گفت: شوراها با وجود کمترین امکانات در راستای خدمت به مردم بدون هیچ چشم‌داشتی تلاش می‌کنند و در زمینه رفع مشکلات و اختلافات تاثیر بسزایی دارند.

این مقام مسئول در ادامه ضمن ابراز خرسندی از عملکرد خوب کارکنان این شورا اظهار داشت: شورای حل اختلاف استان شامل مجموعه ای از افراد سالم و با انگیزه است که با رویکرد مناسبی که داشته توانسته موفقیت هایی را کسب کند.

شیبانی در ادامه به بیان نکاتی در خصوص انجام صحیح به موقع امور در شورا پرداخت و گفت: نظم و انضباط اداری و حضور به موقع در محل کار رضایت مراجعان را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع توسط اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف گفت: شورای حل اختلاف مجموعه ای قضایی و عدالتی است وکارکنان شورا  باید اخلاق را سرلوحه کار خود قرار داده به گونه ای که حتی اگر حق با مراجع کننده نباشد سعی کنند با رفتار و گفتار خوب  او را راهنمایی کنند.

وی به لزوم ارشاد و راهنمایی مراجعین تاکید کرد و افزود: تمامی افرادی که به این مجموعه مراجعه می کنند مشکلاتی داشته و انتظار دارند اعضا مشکلات آن ها را شنیده و آنان را راهنمایی کنند.

رئیس شورای حل اختلاف بیان داشت: انتظار مردم از شورا به واسطه ای اینکه نهاد مردمی است با دادگستری که نهادی حکومتی است متفاوت است.

وی با تاکید بر لزوم آموزش کارکنان اظهار داشت: شورای حل اختلاف استان جزء ۳ استان برتر در برگزاری دوره های آموزشی است اما متاسفانه همچنان با اشکالاتی در پرونده ها مواجه می شویم که باید با برگزاری آموزشهای حین کار و کارگاهی از بروز ایرادات در پرونده ها جلوگیری شود.

شیبانی با اشاره به سیاست اصلی شورای حل اختلاف یادآور شد: این نهاد بر پایه تاکید بر صلح و سازش پایه گذاری شده است اما متاسفانه اخیراً به سمت آمارگرایی پیش رفته و به جای تاکید بر مصالحه تنها بررسی و مختومه شدن پرونده را مد نظر قرار داده که باید اصلاح شود.

در پایان این مراسم از اعضا و دبیران شعب برتر که در آذر ماه عملکرد مناسبی داشتند با اهداء لوح تقدیر شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *