کشورهای اروپایی به جای اعمال خشونت علیه مهاجران به آنها کمک کنند

16:01 - 24 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۱۰۶
آژانس پناهندگان سازمان ملل روز جمعه خطاب به کشورهای اروپایی اعلام کرد: با شروع موج جدید سرما بسیاری از مهاجران و پناهندگان در اروپا در حال مرگ هستند و باید کشورهای اروپایی به جای اعمال خشونت علیه مهاجران،کمکهای بیشتری ارائه دهند.
مهاجرتبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای میزان، آژانس پناهندگان سازمان ملل روز جمعه خطاب به کشورهای اروپایی اعلام کرد که با شروع موج جدید سرما بسیاری از مهاجران و پناهندگان در اروپا در حال مرگ هستند.

«سِسیل پویلی» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان در ادامه از کشورهای اروپایی خواست که در این زمینه به پناهندگان و مهاجران کمکهای بیشتری ارائه دهند نه اینکه آنها را از مرزهای خود خارج کنند و رفتارهای خشونت‌آمیز با آنها داشته باشند.

وی همچنین افزود که تاکنون  پنج تن از مهاجران در جزیره «ساموس» یونان به علت سرما جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به هزار نفردیگر دراین جزیره ازجمله کودکان در سکونت‌گاه‌ها و خوابگاه‌های ناسالمی مستقر هستند.

بنا به گزارش «رویترز»، « سارا کرو» سخنگوی «یونیسف» ضمن بیان اینکه هم اکنون شرابط مهاجران در یونان بسیار وخیم است گفت: در این زمان از سال همه مهاجران به خصوص کودکان در معرض بیماریهای تنفسی قرار دارند.

وی درخصوص کمک فوری به این کودکان مهاجر از کشورهای اروپایی خواست که برای نجات جان این کودکان پیچیدگیهای معمول اداری را نایده بگیرند و هرچه سریعتر به کمک آنها بشتابند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *