تشریح جزئیات پرونده بابک زنجانی/ تایید حکم قاتل ستایش قریشی در دیوان عالی کشور/ اعضای دو خانواده در اراک به رگبار بسته شدند

11:01 - 24 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۹۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
از مهمترین رویدادهای قضایی طی هفته گذشته می‌توان به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه درباره جزئیات پرونده بابک زنجانی، قتل عام اعضای دو خانواده در اراک و دستگیری قاتل و جرئیاتی تازه از قتل عام 8 نفر در ایرانشهر اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حقوق قضا طی هفته‌ گذشته با اخبار تازه و داغی از جمله اظهارات سخنگوی قوه قضائیه درباره جزئیات رسیدگی به پرونده بابک زنجانی، قتل عام اعضای دو خانواده در اراک و دستگیری قاتل در کمتر از 24 ساعت، جرئیاتی تازه از قتل عام 8 نفر در ایرانشهر و تایید شدن حکم صادر شده برای قاتل ستایش قریشی در دیوان عالی کشور و ... همراه بود.

پرونده بابک زنجانی در دولت قبل تشکیل شده است

حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در یکصد و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به جزئیات رسیدگی به پرونده بابک زنجانی اشاره کرد و آن را یکی از مهمترین پرونده‌های دستگاه قضایی در چند سال اخیر دانست.

وی گفت: این پرونده در دولت سابق تشکیل شده است و تاکنون از بیش از 30 مدیر و مسئول از دستگاه‌های مختلف تحقیقات انجام شده است.


برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید


جزئیات تازه از قتل عام 8 نفر در ایرانشهر

در روز 20 دی ماه خبری در رسانه منتشر شد که در ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان قتل عام هولناکی انجام شده است و در آن 8 نفر از مردم روستای نصر آباد به قتل رسیده اند.


سردار حسین رحیمی رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با ، در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت 12 ظهر 20 دی ماه ماموران پلیس در تماس کارمند اداره بهداشت در جریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل آنها با جسد خونین 5 کودک، دو زن و یک مرد روبرو شدند. 


برای مشاهده جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید


فردی با انگیزه انتقامجویی اعضای دو خانواده در اراک را به رگبار بست


فرشید طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از وقوع تیراندازی و قتل پنج نفر از اعضای دو خانواده خبر داد و گفت: متهم که قاتل فراری بوده است، امروز پنج نفر از اعضای 2 خانواده را در اراک که از قبل اختلافاتی با آن‌ها داشته در خیابان سی متری کوی علی ابن ابیطالب (ع) به قتل رساند.

برای مشاهده جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید


در کمتر از 24 ساعت

عامل تیراندازی و قتل اعضای دو خانواده در اراک دستگیر شد

حسینی طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از دستگیری عامل تیراندازی و قتل اعضای دو خانواده در اراک خبر داد و گفت: متهم که قصد فرار به تهران را داشت به منظور دریافت پول سر قرار حاضر شده بود و هنگام دریافت پول، توسط مامورین نیروی انتظامی دستگیر شد.

برای مشاهده مشروح خبر اینجا کلیک کنید


حکم قاتل ستایش قریشی در دیوان عالی تایید شد

ریاست شعبه سی و دوم دیوان عالی کشور در گفت‌و‌گو با میزان گفت: دادنامه شعبه 7 دادگاه کیفری استان تهران در مورد محکومیت «امیرحسین پ» راجع به قتل عمدی و زنای به عنف و جنایت بر میت با لحاظ اصلاحاتی بر اساس مواد 133 و 382 قانون مجازات اسلامی در شعبه 32 دیوان عالی کشور ابرام شده است.


برای مشاهده جزئیات بیشتر اینجا کلیک کنید



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *