82 هزار تبعه غیر مجاز افغانستانی دستگیر شدند

10:30 - 23 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۷۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حمیدیان گفت: از ابتدای سال تاکنون82 هزار و 998 تبعه افغانستانی و 8هزار و472 تبعه پاکستانی دستگیر و تحویل اردوگاه های استان سیستان و بلوچستان شده اند.
محمد علی حمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از  دستگیری 82 هزار تبعه غیر مجاز افغانستانی در استان  سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: به واسطه همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان بسیاری از اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز در استان اقامت و تردد دارند که این تردد ها که بعضا به صورت قاچاق صورت می‎گیرد و این روزها به دغدغه‎ای برای استان تبدیل شده است.

حمیدیان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون82هزار و 998 تبعه افغانستانی و8هزار و472 تبعه پاکستانی دستگیر و تحویل اردوگاه های استان شده اند.

وی افزود: متاسفانه طرح های دستگیری باز دارنده نبوده و بر همین اساس از ابتدای ماه جاری طرحی به عنوان پایلوت در استان به اجرا در آمده که بر اساس آن افرادی که بیش از ۳بار دستگیر شوند پس از دستگیری یک ماه در مراکز نگهداری اتباع بیگانه خواهند ماند و پس از یک ماه آزاد میشوند.

حمیدیان بیان کرد: در حوزه اتباع مجاز بالغ بر ۴ هزار نفر شناسایی که از این تعداد ۱۱۹نفر اتباع بیگانه مجاز پاکستانی هستند و برای تعداد یک هزار و ۱۴۰ کارت کار صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۳ مورد بازرسی واحد های صنفی توسط گشت مشترک توسط اداره صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و طی این بازرسی ها۱۲واحد صنفی متخلف که اتباع غیرمجاز در آن فعالیت داشته اند شناسایی شد.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به حضور اتباع بیگانه در شهر های استان گفت: بیشترین تعداد حضور اتباع بیگانه در شهرهای زاهدان، چابهار، ایرانشهر سراوان و زابل است.

وی تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن استان سیستان و بلوچستان متاسفانه بعضا اتباع خارجی غیرمجاز به کمک قاچاق‌چیان انسان و سوار بر خودروهایی که هیچگونه تعهد امنیتی برای جانشان را تامین نمی‎کند وارد کشور می شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *