رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

77 درصد بودجه توسعه‌ای "دولت افغانستان" طی سال جاری مصرف شده است

19:36 - 22 دی 1395
کد خبر: ۲۶۶۱۹۰
وزیر دارایی افغانستان با بیان اینکه در سالجاری بودجه توسعه‌ای این کشور افزایش یافته است، گفت: در سالجاری 77 درصد بودجه توسعه‌ای دولت افغانستان مصرف شده است.
77 درصد بودجه توسعه‌ای به گزارش سرویس بین الملل اکلیل حکیمی وزیر دارایی در نشستی که روز (سه شنبه) پیرامون تقویت هماهنگی بین ریاست‌های مالی و بازرسی برگزار شده بود، گفت: حدود 10 وزارتخانه توانسته‌اند بودجه خود را مطابق به هدفی که از سوی دولت تعیین شده بود، مصرف کنند.
 
حکیمی افزود: این وزارت‌ها توانسته‌اند حدود 80 تا 90 درصد بودجه خود را مصرف کنند که قابل قدردانی است.
 
وی از گفت‌وگو‌ها در مورد از بین‌بردن کاستی‌های بودجه سال آینده خبر داد و تصریح کرد: وزارت دارایی برنامه خوبی برای وزارت‌هایی که نتوانسته‌اند بودجه خود را مصرف کنند، در دست دارد.
 
وزیر دارایی با تأکید بر اینکه ادارات، نظام بانکی را اجرا کنند اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های دولت وحدت ملی در سال جاری افزایش درآمد مالی بوده است.
 
اکلیل حکیمی گفت: وزارت دارایی تلاش خواهد کرد تا درآمد دولت افزایش یافته و سرچشمه‌های بیشتری برای افزایش آن پیدا کند.
 
حکیمی نقش اداره عالی بازرسی را در افزایش درآمد دولت موثر خواند و افزود: این اداره باید برنامه‌های منظمی برای مصرف بودجه تهیه کند.
 
وی تأکید کرد: تمام وزارت‌خانه‌ها باید برنامه‌های مالی خود را مطابق با بودجه ملی تنظیم کرده و برای بهبود آن نقش خود را ایفا کنند.
 
وزیر دارایی در پایان سخنان خود عامل افزایش درآمد دولت را مبارزه با فساد و اجرای قانون خواند و تصریح کرد: تا چند روز آینده بودجه سال 1396 برای تصویب به پارلمان فرستاده می‌شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *