کارشناس ارشد روسی: "آیت الله هاشمی رفسنجانی" در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بزرگی داشت

8:00 - 21 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۶۵۱
گورک میرزایان کارشناس ارشد روس تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی که دو دوره رئیس جمهوری ایران بود، در پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی نقش بزرگ و مهمی برعهده داشت.
کارشناس ارشد روسی: به گزارش سرویس بین الملل میرزایان (Gevork Mirzayan) استاد دانشگاه مالی تحت نظارت ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه در نشریه روسی «اکسپرت» افزود: آیت الله (امام) خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی بود و رفسنجانی نیز در پیدایش و حفظ موجودیت جمهوری اسلامی ایران نقش بزرگی ایفا کرد.

در این مقاله با اشاره به اینکه آیت الله فقید و حضرت آیت الله خامنه ای از نزدیک ترین افراد به بنیانگذار جمهوری اسلامی بودند، آمده است: آیت الله رفسنجانی مسئولیت دفاع از حکومت نوپای جمهوری اسلامی را هنگام جنگ هشت ساله ایران و عراق برعهده گرفت.

میرزایان افزوده است: رفسنجانی نخست نماینده رهبر انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع و سپس فرمانده نیروهای مسلح ایران شد.

در مقاله نشریه روسی همچنین خاطرنشان شده است: رفسنجانی در پرونده کاری خود نیز مسئولیت ریاست مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه تهران، رئیس جمهوری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را داشت.

کارشناس ارشد روس نوشت: رفسنجانی سیاستمداری واقع بین، با نفوذ و معتبر بود که دیدگاههای وی را بسیاری درک نکردند.

میرزایان در پایان تاکید کرده است: آیت الله رفسنجانی را در غرب اصلاح طلب می خوانند، اما در واقع پیرو مواضع جناح میانه رو محافظه کاران کهنه کار بود. پس از پایان دو دوره ریاست جمهوری نیز موضوع برقراری گفت وگوهای محدود با آمریکا را طرح کرد و همچنین خواستار همگرایی اقتصاد ایران با اقتصاد جهانی شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *