استفاده از کلمات غیر فارسی تهدید بزرگ فرهنگ ماست

5:05 - 21 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۵۱۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حجت الاسلام احد آزادی خواه با بیان اینکه این روزها استفاده از کلمات غیر فارسی با احساس بزرگی همراه شده است ، گفت : این موضوع تهدید بزرگی برای فرهنگ و زبان فارسی است و مسئولان جدی نمی گیرند.
آزادی خواه
به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام آزادی خواه گفت: به اندازه کافی قانون در این حوزه وجود دارد.کلیات لایحه تشکیل سازمان فارسی زبانان با رای بالا تصویب شد که بر اساس آن یک هماهنگی میان فارسی زبانان مختلف برقرار شود.

وی عدم وجود آموزش مناسب در ادارات ، فضای پژوهشی و آموزشی و احساس بزرگی در هنگام استفاده از واژه های غیر فارسی و وارداتی در بین ایرانیان که ریشه فرهنگی دارد را عامل بهم ریختگی فرهنگی  زبان فارسی دانست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : اگر می خواهیم از زبان فارسی دفاع کنیم و به آن رشد و تعالی ببخشیم باید از درگاه فرهنگی وارد شویم چرا که قانون هر چقدر هم بازدارندگی داشته باشد نمی تواند بر تک تک افراد جامعه از بازاری تا مسئولان رده بالای کشور موثر واقع شود.

حجت الاسلام آزادی خواه در پاسخ به این سوال که چرا جدیت و صراحت در قوانین مربوط به زبان فارسی وجود ندارد ، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان نهادی که مسئولیت آموزش کارکنان دولت از آغاز خدمت تا بازنشستگی را بر عهده دارد باید از طریق آزمون و برنامه های مدون در طول خدمت این موضوع را ترویج کند اما اینکه چرا تاکنون به صورت جدی به این موضوع پرداخته نشده است از اینجا نشات می گیرد که ما تاکنون به خطرات و تهدیدهای پیش روی فرهنگ که تحت تاثیر موضوع زبان است فکر نکرده ایم.



بی نام
|
-
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
0
به نظرم اگر فکری نکنیم و خودمان به داد زبان مادریمان نرسیم بزودی زبان فارسی در میان کلمات وارداتی مضمحل خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *