رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حذف ابلاغ‌های کاغذی موجب تکریم ارباب رجوع و کاهش هزینه‌های قضایی می‌شود

0:00 - 17 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۱۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدرس زاده با اشاره به آغاز نام نویسی ابلاغ الکترونیکی در این شهرستان، گفت :حذف ابلاغ های کاغذی موجب تکریم ارباب رجوع و کاهش هزینه های قضایی خواهد شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، رئیس دادگستری شهرستان خاتم با اشاره به آغاز نام نویسی ابلاغ الکترونیکی در این شهرستان ، گفت :حذف ابلاغ های کاغذی موجب تکریم ارباب رجوع و کاهش هزینه های قضایی خواهد شد.

محمد مهدی مدرس زاده با بیان این مطلب افزود: یکی از مشکلات موجود در دستگاه قضایی که منجر به توسعه‌ سامانه الکترونیکی برای آن شده ، بحث ابلاغ در دادگستری و مشکلاتی در این ارتباط بوده است.

وی ادامه داد: برخی از این مشکلات نرسیدن ابلاغ‌ها به دست ابلاغ شونده بود که هزینه سنگینی را به دستگاه قضایی تحمیل می‌کرد و باعث اطاله دادرسی می شد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه گاهی مواقع نیز آدرس‌ها دقیق نبود یا افراد ابلاغ شونده در دسترس نبودند افزود: همین مشکلات منجر به تصویب قانون آئین دادرسی الکترونیکی شد تا طبق ماده 655 آئین دادرسی الکترونیک از این پس تمامی اسناد و مدارک که در مراحل مختلف رسیدگی مورد استفاده قرار می‌گیرند به شکل الکترونیکی تبدیل شود.

وی ضمن بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح تاکنون یکهزار و 300 نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند، یادآور شد: تمام شهروندان می توانند در اسرع وقت نسبت به ثبت نام خود در این سامانه اقدام نمایند.

مدرس زاده در ادامه از روسای ادارات و کارکنان خواست تا امر ابلاغ و همچنین انجام دستورات و اوامر مقامات قضایی را جدی بگیرند تا هم از اطاله دادرسی جلوگیری شود و هم مشکلی برای کارمندان دولت پدید نیاید.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام ابلاغ الکترونیکی برای انجام ابلاغ های قضایی بصورت الکترونیک و در راستای حذف ابلاغ کاغذی و به صورت رایگان انجام می شود.

مدرس زاده اظهار کرد: کارمندان می توانند ضمن مراجعه به دادگستری و همراه داشتن کارت ملی و کد پستی این ثبت نام را انجام دهند و از خدمات آن بهرمند شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *