سرفصل‌های رشته درسی «مددکاری اجتماعی» تصویب شد

14:45 - 16 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۰۴۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سرفصل‌های رشته درسی «مددکاری اجتماعی» به تصویب شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی رسید.
به گزارش گروه جامعه ، جلسه ۱۲۹ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

در این جلسه، سرفصل‌های رشته درسی «مددکاری اجتماعی» در مقطع کارشناسی بررسی و گزارش کارگروه مربوطه پیرامون این موضوع ارائه شد.

در این گزارش، با اشاره به اهمیت و حساسیت این رشته درسی در کاهش اثرات آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از معضلات فعلی جامعه، کاربردی شدن و بروزرسانی این رشته درسی جزء مهم‌ترین رویکردها در تدوین سرفصل‌های این رشته درسی برشمرده شد.

در بخش دیگری با اشاره به سابقه تاریخی مددکاری اجتماعی در معارف اسلامی و لزوم تبیین نظریه اسلامی رفاه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مواردی مانند توأم بودن امور دنیوی و اخروی در نگاه اسلام به جامعه، عبارت تلقی شدن خدمت به طلاق به عنوان مبنای نگاه اسلام به مددکاری اجتماعی و نقش خانواده در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی نیز تاکید شد.

در ادامه گزارش کارگروه علوم اجتماعی پیرامون رشته درسی مددکاری اجتماعی، توجه به نقش تعلیم و تربیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارکرد روانشناسی اجتماعی در این زمینه و توأم بودن آموزش عملی و نظری نیز مورد تأکید و توجه قرار گرفت.

پس از بحث و بررسی اعضا پیرامون سرفصل‌های ارائه شده این رشته درسی به تصویب شورای تخصصی تحول و ارتقاء  علوم انسانی رسید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *