اجازه برخورد فراقانونی در هیچ جای قانون برای انجام‌ وظیفه داده نشده است

23:30 - 15 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۸۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تمیزی با بیان اینکه مردم پلیس را پناهگاه خود می‌دانند، تصریح کرد: در هیچ جای قانون اجازه اهانت و برخورد فراقانونی در راستای انجام‌وظیفه داده نشده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، مرتضی تمیزی در دیدار با مسئولین و کارکنان پلیس‌راه استان سیتان و بلوچستان تأکید کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است و بایستی در بالاترین حد اقتدار باشد تا بتواند با هنجارشکنان برخورد کند.

وی صبر و بردباری در انجام مأموریت‌ها را از مؤلفه‌های بسیار مهم یک مأمور پلیس برشمرد و افزود: برخورد تند و فراقانونی موجب یأس و ناامیدی مردم می‌شود.

تمیزی یکی از عوامل تأثیرگذار در برقراری امنیت را مشارکت عمومی عنوان کرد و افزود: این همکاری زمانی حاصل می‌شود که اعتماد مردم به پلیس ارتقاء یابد و هرچه اعتماد بیشتر باشد مشارکت عمومی هم به همین نسبت افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان قضایی استان سیستان و بلوچستان، تلاش‌ها و زحمت پلیس‌راه را موجب ارتقای ایمنی راه‌های استان عنوان کرد و گفت: هدف شما حفظ سلامت و ایمنی شهروندان است که باید با جدیت و برابر قانون در این جهت گام بردارید.

وی یکی از مؤلفه‌های مهم برای ارتقای فرهنگ ترافیک را آموزش شهروندان دانست و تأکید کرد: اگر شهروندی تخلفی انجام می‌دهد باید ضمن رعایت اخلاق اسلامی و توجه به کرامت انسانی با آموزش وی در صحنه تخلف، به اصلاح فرهنگ ترافیکی بپردازید تا ضمن کاهش تخلفات و تلفات جاده‌ای شاهد ارتقاء فرهنگ ترافیکی خوبی در شهرها و جاده‌ها باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *