افتتاح 800 میلیارد تومان پروژه فرودگاهی تا پایان سال 95/ بمب خبری درباره مهرآباد اعلام می‌شود

12:36 - 15 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۷۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در تلاش هستیم تا حدود 700 تا 800 میلیارد تومان طرح های فرودگاهی را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.
افتتاح 800 میلیارد تومان پروژه فرودگاهی تا پایان سال 95/ بمب خبری درباره مهرآباد اعلام می‌شودبه گزارش خبرنگار اعزامی گروه اقتصاد ، به بندرعباس، رحمت الله مه آبادی اظهار کرد: دوره فعلی را می‌توان، دوره تحول شگرف برای صنعت فرودگاهی دانست و این صنعت آماده یک خیز بلند است.

وی گفت: توسعه کشور با صنعت هوایی مرتبط است و فرودگاه‌ها زیر ساخت تحقق توسعه اقتصاد سرعتی برای کشور هستند، بنابراین توسعه فرودگاه با رونق اقتصادی گره خورده است.

مه آبادی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های فرودگاه‌ها نقش آفرینی در توسعه اقتصادی کشور و کمک به دولت برای رشد اقتصادی هدف گذاری شده است و ارائه خدمات اقتصادی و تسهیلات برای بهره برداران فرودگاهی نیز از اهداف ماست و در تلاش هستیم تا حدود 700 تا 800 میلیارد تومان طرح‌های فرودگاهی را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

وی درباره مشکل پارکینگ هواپیماها در مهرآباد گفت: رفع این مشکل نیازمند عزم ملی و تصمیم راهبردی است و این بحث در شورای عالی امنیت ملی مطرح شده و در حال پیگیری است و برای فرودگاه مهرآباد برنامه‌هایی داریم که در آینده به بمب خبری تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: برای وصول بدهی‌های ایرلاین‌ها به صورت حرفه‌ای عمل می‌کنیم و هرگز مسافران را بهانه‌ای برای وصول درآمدها قرار نداده‌ایم.

وی درباره تهاتر بدهی‌های شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها نیز گفت: این تهاتر مربوط به دوران قبل از آزاد سازی است و مربوط به دوران جاری نیست.

مه آبادی بیان کرد: پروازهای عبوری کشورمان قبل از ناامنی‌های منطقه و ناامن اعلام شدن آسمان اوکراین، حدود 450 پرواز روزانه بود، اما پس از اعلام ناامن بودن آسمان اوکراین، یکباره 300 پرواز به پروازهای عبوری کشورمان اضافه شد و در اوج، تعداد پروازهای عبوری روزانه از آسمان کشورمان به 1161 رسید، اما هم اکنون به دلیل ایجاد نقاط بحرانی در نقاط تبادل با سایر کشورها با توقف رشد پروازهای عبوری مواجه شدیم و در حال حاضر روزانه حدود هزار پرواز از آسمان ایران عبور می‌کنند.

وی گفت: بحث‌های بازرگانی برای جذب ایرلاین‌ها برای عبور از آسمان ایران همزمان با اصلاح فضا و مسیرهای هوایی و رفع نقاط بحرانی در حال انجام است و در همین راستا 7 هزار و 500 کیلومتر راه هوایی راه اندازی شد.

غلامحسین باقریان عضو هيأت مديره و معاون عمليات فرودگاهي شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: در سال گذشته برای اولین بار مرکز کنترل کیفیت خدمات فرودگاه‌ها ایجاد شد که وظیفه استاندارد سازی و پایش خدمات در فرودگاه‌ها را بر عهده دارد و بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد بیشترین رضایتمندی را در بین مسافران داشته‌اند.

وی گفت: در سال جاری 300 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت فرودگاه‌ها شامل باند پروازی، اپرون، ساختمان‌های نهادهای فعال در فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها هزینه کردیم که این پروژه‌ها تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

باقریان افزود: حدود یکصد میلیارد تومان برای نوسازی و جایگزینی تجهیزات فرودگاهی شامل روشنایی باند و سایر تجهیزات و مواردی که با مسافران مرتبط است هزینه کرده‌ایم.

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جمع خبرنگاران گفت: فضای ایران، یکی از ایمن‌ترین فضاها در منطقه است و سرویس‌های ناوبری در سطح کشور، از بهترین سرویس‌های جهان است و این مساله باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی معتبر دنیا درخواست استفاده از فضای ایران را داشته باشند.

وی بیان کرد: در اردیبهشت ماه یک فروند هواپیمای فلایت چک را برای کالیبراسیون دستگاه‌های کمک ناوبری کشور بکار گرفتیم اما باتوجه به گسترش دستگاه‌های کمک ناوبری نیازمند هواپیماهای دوم و سوم هستیم.

وی افزود : منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بیشترین رشد ترافیک هوایی را داشته‌اند و جمهوری اسلامی ایران نیز در دوران پسابرجام با رشد 20 درصدی پروازها و مسافران مواجه شده و ما در تلاش هستیم تا با اصلاح راه‌های هوایی و کاهش نقاط بحرانی، مدیریت ترافیک هوایی کشور را به بهترین شکل انجام دهیم و به جهت ارائه خدمات ناوبری دفتر منطقه‌ای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) از ایران تقدیر کرده است.

حمیدرضا سیدی معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حفظ و نگهداری فرودگاه‌های کشور به 8 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که در حال حاضر بودجه و درآمد شرکت یک پنجم این مبلغ است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *