کاهش 26درصدی نزاع و درگیری در کهگیلویه و بویراحمد

10:09 - 17 دی 1395
کد خبر: ۲۶۳۳۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام مزارعی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در انجام مجازات‌های مناسب حدود 26 درصد از نز‌اع‌ها کاهش یافته است.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به اقدامات انجام شده دستگاه قضایی در رابطه با تامین امنیت استان گفت: یکی از مهمترین موضوعات که در دستگاه قضایی استان به آن توجه ویژه ای شد مقوله امنیت است که سعی کردیم به نوعی جرایم و مجازات‌ها را بومی سازی کنیم.

وی افزود: رویکرد مجازات‌ها را حول محورهای مجازات جایگزین قرار دادیم به طوری که آمار نزاع‌های جمعی و فردی کاهش قابل ملاحظه ای داشته است؛ نزاع‌هایی که در آن اسلحه استفاده می‌شد و به نوعی باعث نگرانی مردم شده بود و امنیت مردم را تحت تاثیر قرار داده بود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با تلاش‌های  مسئولان قضایی و  دیگر دستگاه‌ها این موضوع را کنترل کرده ایم.  در انتخابات قبلی توانستیم جزو استان‌های اول در کشور در بعد تامین امنیت باشیم. پیش از این استان کهگیلویه و بویراحمد جزو 5 استانی بود که شرایط قرمز را در تامین امنیت داشت و در انتخابات های قبلی نزاع و درگیری وجود داشت که این امر هم ناشی از طایفه و قبیله ای بودن مردم این استان است.

این مقام قضایی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در مجازات‌های مناسب حدود 26 درصد از نز‌اع‌ها کاهش یافت و خداروشکر استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه امنیت دغدغه ای ندارد. این موضوع آنقدر جدی است که با قاطعیت می توان گفت که در ظرف یکسال گذشته نزاع دسته جمعی به معنای واقعی آن نداشته ایم در صورتی که این جرم جزو جرایم اول استان بود.

حجت الاسلام و السلمین مزارعی بیان کرد: با اقدامات انجام شده مناسب، نزاع‌های فردی هم روندی کاهشی داشته است به طوری که این جرم حدود 40 درصد کاهش داشته است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *