رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جزئیات برنامه ساخت مسکن شهری بنیاد مسکن تا پایان ۹۵

22:00 - 12 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۴۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برنامه‌های بنیاد مسکن را برای ساخت مسکن تا پایان سال ۹۵ که شامل ۸ هزار واحد مسکونی جدید و ۱۵ هزار واحد مسکونی باقی‌مانده از سال گذشته است تشریح کرد و گفت: مشکلات خدمات روبنایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر حل شده و ساخت ۴ هزار واحد مسکونی جدید از برنامه‌های سال جاری توسط بنیاد، آغاز شده است.
به گزارش گروه اقتصاد ، جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه‌های ساخت مسکن تا پایان سال جاری و برنامه‌های سال آتی آن بنیاد با اشاره به اینکه ساخت مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برعهده بنیادمسکن است، گفت: برنامه بنیادمسکن انقلاب اسلامی ساخت ۳۴۷ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی بود که تا کنون ۸۷ درصد واحدها به اتمام رسیده‌اند و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.
 
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: ۱۳ درصد باقی مانده از کل واحدهای مسکونی تحت مسئولیت بنیاد مسکن دچار مشکلاتی همچون مشکلات تعاونی‌ها و یا اختلافاتی در سطح داخلی هستند که برنامه بنیاد نیز تکمیل آنها تا ۳ ماه آینده یعنی تا پایان سال جاری (۹۵) است. پیش‌بینی می‌کنیم که ۱۳ درصد باقی‌مانده حداکثر در ۳ ماه نخست سال ۹۶ به اتمام برسد.
 
حق‌شناس با تاکید بر فروش اقساطی حدود ۸۴ درصد از واحدهای مسکونی باقی‌مانده، افزود: خوشبختانه واحدهای پیش‌فروش شده کمتر دچار مشکلات عدم‌ارایه خدمات همچون خدمات آب، برق، گاز و تاسیسات روبنایی هستند و در بسیاری از شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تحت‌مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی تامین خدمات روبنایی همچون مساجد و مدرسه حل شده است.
 
این مقام‌مسئول در بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی گفت: امیدواریم در تامین خدمات روبنایی، دولت کمک بیشتری ارایه کند و سکنی‌گزینی خانوارهای ساکن، وضعیت بهتری پیدا کند.
 
حق‌شناس در بیان دیگر برنامه‌های ساخت مسکن‌شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در بخش ساخت مسکن شهری بخشی از پروژه‌های بنیاد در قالب عرضه با قیمت تمام‌شده و در برخی موارد با کمک کسانی که تحت پوشش حساب ۱۰۰ امام قرار دارند در برنامه است. بر این اساس، برنامه سال جاری (۹۵) هم شامل آغاز ساخت ۸ هزار واحد مسکونی و هم ادامه اجرای ۱۵ هزار واحدی است که از سال گذشته آغاز شده بود و هنوز هم ادامه دارد. در مجموع ادامه و اجرای ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در برنامه‌های آتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
 
وی ادامه داد: از ۱۵ هزار واحدی که از سال گذشته شروع شد، تعداد زیادی از واحدها به اتمام رسیده است و بقیه در حال انجام است. ۸ هزار واحدی نیز که باید ساخت آنها شروع می‌شد با توجه به رکود و عدم تامین تسهیلات کافی تاکنون نزدیک به ۴ هزار واحد آغاز شده است و برنامه بنیاد نیز تا پایان سال، آغاز ۵ تا ۶ هزار واحد جدید است.
 
حق‌شناس با اشاره به اینکه اجرای این پروژه‌ها در تمامی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که تحت مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، انجام می‌شود، گفت: اجرای این پروژه‌ها در تمامی شهرها انجام می‌گیرد. متقاضیان گاهی در ابتدا و گاهی نیز در حین اجرای کار، واحد مسکونی خود را انتخاب می‌کنند و خریداری انجام می‌شود و در این راستا از تسهیلات مختلف نیز استفاده می‌کنند. متقاضیان از تسهیلاتی نظیر تسهیلاتی که بانک مسکن ارایه می‌کند استفاده می‌کنند و خانه شان را تحویل می‌گیرند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *