"دیپلمات روسی": مسکو برای از سرگیری روابط سوریه و کشورهای عربی تلاش می کند

8:00 - 12 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۷۸۴
یک دیپلمات روس با اشاره به سفر کنستانتین کاساچیف رییس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) در راس هیاتی به لبنان و سوریه گفت که روسیه برای از سرگیری روابط سوریه و کشورهای عربی تلاش می کند.
به گزارش سرویس بین الملل  روزنامه لبنانی الاخبار روز شنبه به نقل از یک دیپلمات روس افزود: کاساچیف در دیدار با  نبیه بری رئیس پارلمان لبنان بر ضرورت خروج سوریه از رنج ها و شروع حل سیاسی بحران آن به طوری که وحدت و دموکراسی را در سوریه تضمین کند، تاکید کرد.

این دیپلمات روس که الاخبار به نام او اشاره نمی کند، با اشاره به ملاقات هیات روس با  بشار اسد رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد که سفر این هیات به سوریه و لبنان بسیار مهم است و همه تلاش ها در این جهت است که قطار حل سیاسی بحران سوری روی ریل صحیح قرار گیرد.

وی با اشاره به مشارکت اساسی کاساچیف در سیاست خارجی روسیه ، تصریح کرد: سفر هیات روس به لبنان برای تاکید بر نقش  نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان های عربی و ضرورت مشارکت و نقش آفرینی آن در حمایت پارلمان ها و طرف های مختلف عربی از حل سیاسی بحران سوریه صورت گرفت.

کاساچیف حدود یک ماه قبل خواستار تشکیل نشست پارلمان های سوریه ، روسیه و ایران شده است.

این دیپلمات روس گفت: این سفر هیات روس به ریاست کاساچیف درچارچوب تلاش های روسیه برای برقراری روابط خارجی قطع شده سوریه به ویژه با کشورهای عربی صورت گرفت.

وی افزود: منافع لبنان ودیگر کشورها با برقراری روابط با سوریه و حل بحران آوارگان سوری و مبارزه با تروریسم تامین می شود.

براساس این گزارش ، کاساچیف هم دراظهاراتی تاکید کرد که دیدگاه هایش با نبیه بری در خصوص حل بحران سوریه ، کمک به سوریه و حمایت از حاکمیت و استقلال آن و همچنین موفقیت سوریه در مبارزه با تروریسم بسیار نزدیک است.

وی نقش روسیه در سوریه و لبنان را مثبت و نتیجه بخش خواند و خواستار همکاری پارلمان های لبنان و روسیه به ویژه در سطوح کمیسیون های دفاعی و خارجی شد.
 
کاساچیف ابراز امیدواری کرد که نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در نشست پارلمان های برخی کشورها که ماه مارس آینده در سنت پترزبورگ برگزار خواهد شد، شرکت کند.
رییس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) در سفر به لبنان با هیاتی از فراکسیون حزب الله( وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان به ریاست « محمد رعد» هم دیدار و گفت وگو کرد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *