بیمه‌شدگان باید درباره الحاق بخش درمان تامین اجتماعی تصمیم بگیرند

14:29 - 10 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۶۲۵
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به اظهارات مسئولان وزارت بهداشت درباره بدهی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و جدایی بخش درمان تامین اجتماعی واکنش نشان داد.

بیمه‌شدگان باید درباره الحاق بخش درمان تامین اجتماعی تصمیم بگیرند

به گزارش گروه جامعه ، علی ظفرزاده گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان بین‌النسلی و امین نسل‌های گذشته و آینده، با داشتن بیش از ۴۰ میلیون بیمه شده و مستمری‌بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش، از دیرباز با ایجاد ساز وکار حرفه‌ای و علمی مبتنی‌ بر استانداردهای حسابداری، به‌ عنوان دومین نهاد ارائه دهنده خدمات درمانی که به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی رایگان در مراکز درمانی ملکی خود ارائه می دهد.

وی گفت: این سازمان علاوه بر ذینفعان خود، به سایر مراجعان نیز طی سال‌های طولانی از زمان تأسیس خود ارائه خدمت کرده است.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از سال ۹۳ اجرای طرح تحول نظام سلامت، بازنگری در کتاب «ارزش نسبی» و پوشش حداکثری داروهای بیماری‌های خاص، هزینه‌های جاری بخش درمان را افزایش داده است عنوان کرد: در سال مذکور، جمع مبلغ وصولی مشمول ضریب ۹.۲۷ سازمان حدود ۳۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که سهم درمان با احتساب ضریب مذکور بالغ بر ۱۰۵ هزار میلیارد ریال تعیین شده است. این در حالی است که هزینه های ارائه خدمات درمانی در مراکز ملکی، پرداختی به طرف‌های قرارداد در بخش درمان غیرمستقیم (تعهدات به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی دولتی، خصوصی و ...) و هزینه‌های اداره طرح به ۱۳۵ هزار میلیارد رسیده است.

ظفرزاده متذکر شد: لازم به توضیح این که تمامی منابع حق بیمه وصولی سازمان مشمول سهم درمان نبوده و در بخش‌های متعددی از حق بیمه وصولی، منابع درمانی پیش بینی نشده است. از جمله می‌توان به حق بیمه مربوط به حرف و مشاغل آزاد وکارگاه‌هایی که با تأیید سازمان، مبادرت به ارائه خدمات درمانی برای بیمه شدگان خود می‌کنند، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال در بخش ساخت و ساز و تعمیر و نگهداری مراکز درمانی سازمان مصرف شده است، افزود: به طور کلی مصارف سازمان در بخش درمان بدون در نظر گرفتن هزینه‌های اداره طرح در بخش بیمه‌ای (وصول حق درمان) بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد شده است، این در حالی که طرح مذکور در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۳ اجرایی شده است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *