نمایشگاه های قرآن در طی 25 سال اخیر فراز و نشیب هایی داشته است/ در هر نمایشگاه بیش از 2 میلیون نفر بازدید کننده داریم

13:21 - 08 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۰۷۴
در نشست هم اندیشی واحد ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت ضمن اشاره به فراز ونشیب های 25 دوره نمایشگاه قرآن کریم بر این نکته تاکید شد که در شرایط کنونی در هر نمایشگاه بیش از 2 میلیون نفر بازدید کننده داریم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست هم اندیشی واحد ارتباطات و هماهنگی اموراستانهای معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعدادی از اصحاب رسانه برگزار شد.

عباس نظری راد مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور استانهای معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: به طور یقین تعامل با اهالی رسانه می تواند تاثیر مثبتی بر روند فعالیت های پیش رو در حوزه قرآنی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در آستانه بیست و پنجمین سالگرد برپایی نمایشگاه قرآن کریم هستیم. این نمایشگاه امسال خرداد ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شود.

نظری راد همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر، نمایشگاه امسال قرآن کریم آخرین نمایشگاهی است که در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی برگزار می شود و از سویی دیگر این رویداد، اولین نمایشگاه قرآن کریم است که در دوره وزارت سید رضا صالحی امیری برپا می شود.

وی همچنین اظهار کرد: آغاز فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا با برپایی نمایشگاه قرآن کریم در سال 1372 آغاز شد که به دنبال آن چنین نمایشگاه هایی در استانهای مختلف و همچنین خارج از کشور برگزار شد.

 مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور استانهای معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست توضیح داد: فعالیت های قرآنی کمابیش به شکل های مختلف و در مقیاس هایی متفاوت انجام شده است اما در مواردی بعضاَ این فعالیت ها از شکل نمایشگاهی خود خارج شده و به شکل تخصصی تری هم دنبال شده اند.

نظری راد افزود: به هر حال روند فعالیت های قرآنی در این 25 سال فراز و نشیب هایی هم داشته که در این جلسه سعی می کنیم با بهره گیری از نظرات اصحاب رسانه، بتوانیم بخشی از این فراز و نشیب ها را بشنویم و سپس در صدد برطرف کردن آنها اقدام کنیم.

وی یادآور شد: ما نمایشگاه های قرآن کریم را در حالی آغاز کردیم که در ابتدا افق کار برای ما چندان مشخص  نبود اما الان می توانیم چنین ادعا کنیم که در این راستا توانسته ایم به موضوع اقتصاد فرهنگی و اقتصاد دینی هم دست پیدا کنیم.

مدیر کل ارتباطات و هماهنگی امور استانهای معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: ما در ابتدا مخاطبی نداشیم اما الان در هر نمایشگاه بیش از 2 میلیون نفر بازدید کننده داریم و اگر در این زمینه تعامل بیشتری برقرار شود به طور یقین تعداد بازدید کننده ها افزایش خواهند یافت.

در این نشست همچنین تعدادی از اهالی رسانه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص روند برگزاری نمایشگاه قرآن کریم و راهکارهای توجه هر چه بیشتر به موضوعات قرآنی اشاره کردند.

نظری راد خاطر نشان کرد: در این جلسه همچنین تصمیم گرفتیم به این موضوع دست پیدا کنیم که نمایشگاه قرآن بیست و پنجم و سایر نمایشگاه در چه نقطه ای باید قرار داشته باشند.



برچسب ها: نمایشگاه قرآن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *