مسابقات قهرمانی آسیا تاثیری در پیشرفت دو و میدانی ایران ندارد

2:00 - 07 دی 1395
کد خبر: ۲۶۰۳۵۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ملی‌پوش پرش طول ایران معتقد است تا وقتی فقط به فکر حضور در رقابت‌های آسیایی باشیم پیشرفتی نمی‌کنیم.

سبحان طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در مورد حضور تیم کشورمان در مسابقات آسیایی اظهار داشت: مسابقات آسیایی از نظر من اهمیت چندانی ندارد و برخی این رقابت را بزرگ می‌کنند. ما اگر می‌خواهیم سطح‌مان بالا برود باید به فکر مسابقات اروپایی و جهانی باشیم.

ملی‌پوش دو و میدانی کشورمان افزود: 10 سال است در آسیا مسابقه می‌دهیم و رکوردها هیچ تغییری نکرده و هم‌اش هم حسرت این را می‌خوریم که قطر یا کشورهای دیگر این ورزشکار را جذب کرده‌اند، اگر مارا هم به کشورهای دیگر بفرستند تمرین کنیم هیچوقت این حسرت را نمی‌خوریم چون آقایانی که در قطر هستند در آمریکا تمرین می‌کنند.

وی ادامه داد: احسان حدادی هم آنقدر در مسابقات اروپایی و آمریکایی شرکت کرده که به این سطح رسیده و در تمام مسابقات آسیایی مدال طلا می‌گیرد. تیم ملی چین تمام مربیانش آمریکایی است، برای فوتبال آنقدر هزینه می‌شود و مربی خارجی می‌آورند اما اهمیتی به دو و میدانی نمی‌دهند و هزینه مربی خارجی را به عهده ورزشکار می‌گذارند حتی مبلغ قرارداد فوتبالیست‌ها با دو و میدانی کاران قابل مقایسه نیست.

ملی‌پوش پرش طول ایران در خصوص پیگیری وضعیتش توسط فدراسیون تصریح کرد: مجید کیهانی پیگیر وضعیتم هست و گفته باید هرچه زودتر به اوکراین بروم و یا زیر نظر مربی تمرین کنم اما به توجه به اینکه پنج ماه تا قهرمانی آسیا فرصت داریم زمان کمی است تا با مربی هماهنگ شوم.

طاهرخانی در پایان عنوان کرد: در جذب مربی خارجی تنها فدراسیون تصمیم نمی‌گیرد بلکه وزارت ورزش هم باید تایید کند به خاطر همین این موضوع کمی زمان بر است اما به هرحال من تمرینات خودم را انجام می‌دهم و امیدوارم نتایج خوبی هم بگیرم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *