رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کسی به واسطه عجز از پرداخت مهریه نباید وارد زندان شود

11:58 - 06 دی 1395
کد خبر: ۲۶۰۱۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد با بیان اینکه تعداد 92 نفر بابت مهریه و نفقه در زندان های استان کرمان تحمل حبس می کنند گفت: تلاشمان این است که حتی المقدور اجازه ندهیم کسی به واسطه عجز از پرداخت مهریه وارد زندان شود.
یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در گفت وگو باخبرنگار گروه حقوقی و قضایی با بیان اینکه تعداد 92 نفر بابت مهریه و نفقه در زندان های استان کرمان تحمل حبس می کنند گفت: تلاشمان این است که حتی المقدور اجازه ندهیم کسی به واسطه عجز از پرداخت مهریه وارد زندان شود.

وی افزود: دعاوی خانوادگی از جمله دعوای مطالبه مهریه از دعاوی پرشمار در کشور و استان کرمان است. 

این مقام قضایی در استان کرمان خاطرنشان کرد: همکاران ما همواره تلاش می کنند که مددجویان جرایم غیر عمد وارد زندان نشوند، مگر آنکه از نظر قانونی امکان انجام این کار نباشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان  با بیان اینکه در سال جاری تعداد 92نفر بابت مهریه ونفقه در زندان های سراسر استان در حال تحمل حبس می باشند،عنوان کرد: در سال گذشته 4هزار و 531نفر محکوم بابت پرداخت مهریه داشته ایم که با اقدامات صورت گرفته از سوی دادگستری از جمله پذیرش اعسار از ورود آنها به زندان جلوگیری شده است.

رئیس شورای قضائی استان ضمن تقدیر از عملکرد و  فعالیت های ستاد دیه استان،خاطرنشان ساخت: باید به گونه ای اقدام شود که پیگیری  جلب کمک های خیرین برای  آزادی مددجویان جرایم غیر عمد تنها از مسیر ستاد دیه وانجمن حمایت  زندانیان  محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در مواقعی که این افراد وارد زندان می شوند نیز تلاش می شود که بتوانند مذاکرات لازم برای حل مشکلات خود را انجام دهند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان بر بازنگری در مصوبات ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه نیز تاکید کرد و گفت: می توان مصوبات ستاد دیه از ابتدا تا کنون را بررسی کرده و نقاط قوت و طرح های موفق را ادامه داده و نقاط ضعف را برطرف کنیم.



برچسب ها: زندانیان مهریه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *