طرح برندینگ جایگاه ها، سوخت را گران نمی کند/ بدهی شرکت های هواپیمایی درحال وصول است

12:19 - 05 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۷۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه قیمت سوخت عرضه شده در طرح برندینگ جایگاه ها یکسان خواهد بود، گفت: شرکت های صاحب صلاحیت با رعایت استانداردها می توانند سوخت مورد نظر خود را وارد کنند واین در حالی است که در آینده این شرکت ها اجازه ایجاد پالایشگاه و تولید سوخت را خواهند داشت.
طرح برندینگ جایگاه ها، سوخت را گران نمی کند/ بدهی شرکت های هواپیمایی درحال وصول استبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد حمید رضا مظلومی در نشست خبری خود با موضوع برندینگ جایگاه های سوخت با اشاره به روند تصویب آیین نامه این موضوع اظهار کرد: تا به امروز 36 شرکت و سه پالایشگاه درخواست خود را به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ارائه کرده اند که از این تعداد 26 شرکت مجوزفعالیت دریافت کرده اند و 5 شرکت در مرحله صدور مجوز هستند که در کنار آنها سه پالایشگاه شیراز،‌ اصفهان و تبریز مجوزهای لازم را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه حداقل امتیاز برای کسب مجوز عرضه سوخت توسط شرکت های صاحب صلاحیت 68 امتیاز از 100 امتیاز بوده است، خاطر نشان کرد: بیش از 50 شرکت برای عرضه سوخت مراجعه کرده اند که 36 شرکت مدارک خود را ارائه کرده اند و شرکت های صاحب صلاحیت می توانند در عرضه سوخت، احداث جایگاه و تحت پوشش قرار دادن جایگاه های فعلی را پیگیری کنند و این درحالی است که از 191 جایگاه عرضه سوخت دولتی تعداد قابل توجهی توسط سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآوده های نفتی با اشاره به اینکه 3600 جایگاه سوخت مایع در کشور وجود دارد، گفت: برندها با توجه به ارائه خدمات در سه سطح ارزیابی می شوند که از این خدمات می توان به 20 پکینگ برگشت بخار آب ، سوخت گیری توسط متصدیان، کارواش و سوپر مارکت اشاره کرد.

مظلومی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در برخی از مناطق کلانشهرها جایگاه سوخت قرینه وجود ندارد و برای این منظور چه برنامه ای در دست اقدام است؟ یادآور شد: نبود جایگاه قرینه به دلیل معماری شهرها است و وزارت نفت به دنبال آن است تا در حداقل متراژ ممکنه بهترین جایگاه ها احداث شود ودر این رابطه با شهرداری ها مذاکراتی صورت گرفته است.

وی در رابطه با نحوه عرضه سوخت توسط برندهای صاحب صلاحیت یادآور شد: شرکت ها می توانند طرح های خدماتی خود را پایه ریزی  کنند و در زمانی که خواهان واردات بنزین باشند با رعایت استانداردها این موضوع عملیاتی خواهد شد.

مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآوده های نفتی در رابطه با کیفیت سوخت عرضه شده در کشور تأکید کرد: در حال حاضر مشکلی در تامین سوخت نیست و کیفیت سوخت توزیع شده در جایگاه ها استاندارد است.

مظلومی افزود: در این مرحله خرید سوخت از انبارهای شرکت در دستور کار است ونظارت های بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت و این  درحالی است که شرکت های صاحب صلاحیت در شرایط فعلی نرخ مصوب فروش سوخت را رعایت خواهند کرد و درآمد این شرکت ها از طریق ارائه خدمات است.

وی یادآور شد: با این طرح رفته رفته انحصار و نقش دولت کم رنگ و نقش بخش خصوصی در توزیع سوخت تقویت خواهد شد که در نهایت شرکت های صاحب صلاحیت می توانند به ایجاد پالایشگاه و تولید سوخت بپردازند.

مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآوده های نفتی در رابطه با نظارت و بررسی  عرضه سوخت در جایگاه های بخش خصوصی گفت: شرکت های صاحب صلاحیت مسئول بازرسی وپاسخگویی به فعالیت جایگاه های زیر نظر خود هستند و در نهایت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برفعالیت های شرکت های صاحب صلاحیت نظارت دقیقی خواهد داشت.

مظلومی تاکید کرد: درحال حاضر شرکت های توزیع فرآورده های نفتی با توجه به کیفیت ارائه خدمات کارمزد دریافت می کنند و با ورود شرکت های صاحب صلاحیت این روند ادامه خواهد داشت و قیمت سوخت به صورت یکسان خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ماه آینده شرکت های صاحب صلاحیت آغاز به کار خواهند کرد، گفت: درحال حاضر آیین نامه عرضه و فروش سوخت هواپیما در دست بررسی است ودر پایان ماه جاری روند شناسایی شرکت های صاحب صلاحیت آغاز خواهد شد.

مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآوده های نفتی در انتها با بیان اینکه طلب از شرکت های هواپیمایی در دست وصول است، خاطر نشان کرد: با توجه به آنکه حذف یا حفظ کارت سوخت مشخص نیست شرکت با توجه به آخرین تصمیمات مجلس ودولت در زمینه احداث جایگاه های جدید برنامه ریزی خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *