آلودگی هوا مسبب یک سوم مرگ و میر در چین است

7:41 - 05 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۴۳۰
نتایج بدست آمده توسط محققان نشان می دهد که آلودگی هوا، یک سوم مرگ و میرها را در کشور چین به خود اختصاص داده است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا، این خبر در حالی مطرح می شود که در روزهای اخیر با افزایش آلودگی هوا بخصوص در شهرهای شمالی چین برای دستکم ۲۴ شهر هشدار قرمز صادر شد که یکی از آنها پکن پایتخت این کشور بوده است.

ارزیابی ها همچنین حکایت از آن دارد که آلودگی فزاینده هوا در چین باعث شده است تا میانگین عمر مردم هم تا نزدیک به 2 سال کاهش یابد.

دانشگاه «نن جینگ» در جنوب شرق چین به تازگی بررسی هایی را در ۷۴ شهر این کشور انجام داده و اعلام کرد که یک سوم از مرگ و میر کشور ناشی از آلودگی هوا است.

در روزهای گذشته آلودگی موجب شد تا نزدیک به ۵۰۰ میلیون نفر در چین بدترین شرایط آب و هوایی را تجربه کنند و همین مساله باعث نگرانی فزاینده مسئولان و مردم شده است.

محققان در بررسی های خود مرگ بیش از سه میلیون نفر را در سال ۲۰۱۳ میلادی در ۷۴ شهر بررسی کرده اند که نتایج بدست آمده نشان می دهد، ۳۰ درصد از مرگ ها مربوط به آلودگی هوا و ذرات آلاینده در آسمان بوده است.

بیشترین مرگ و میرها در استان «خه بی» در شمال چین و در سه شهر «شیرجیا جوانگ»، «هاندان» و «بائو دینگ» رخ داده و در هر یک از آنها در سال ۲۰۱۳ میلادی حدود ۳۰ هزار نفر جانشان را به دلیل آلودگی هوا از دست داده اند.

گزارش محققان می افزاید که استعمال سیگار در چین سالانه جان یک میلیون نفر را می گیرد اما مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا بیشتر از استعمال دخانیات در این کشور است.

روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ می نویسد که به دلیل آلودگی فزاینده این روزها، پروازهای زیادی در شهر پکن و شهرهای اطراف لغو و بسیاری از بزرگراه ها مسدود می شود و این مساله ممکن است به یک موضوع اساسی در سیاست عمومی و اجتماعی شهرها تبدیل شود که صورت خوشی برای مسئولان نخواهد داشت.

این در حالیست که سازمان هواشناسی چین نیز به تازگی در بیانیه ای اعلام کرده که زمستان امسال یکی از آلوده ترین زمستان ها در مناطق شمالی چین است و به واسطه پدیده ال نینو در آسیا و اقیانوس آرام این مناطق روزهای آلوده ای را سپری خواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *