داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر

13:21 - 04 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۳۰۰
کوکلوکس کلان‌ها مذهبی بودند و با اعتقاد دست به خونریزی می زدند؛ پوشش یکسان و واحد و رگه های سری و مخفی در میان خود داشتند و از جانب سرمایه داران حمایت مالی می شدند تا در پشت پرده به اهداف کثیف خود برسند.
به نقل از اتاق خبر 24، در گزارش پیش رو تاریخچه به وجود آمدن ایالات متحده به شکل کنونی و به اقتضای آن تولد اولین گروهک تروریستی به نام "كوكلوكس کلان" که امروز سالگرد به وجود آمدن است را بررسی خواهیم کرد.

داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر
مروری بر جنگ های انفصال در آمریکا

در سال 1860 ایالات متحده آمریکا مبدل به قدرتی بزرگ از نظر اقتصادی و نظامی شده بود. هرچند این کشور هنوز در لاک دفاعی به سر می‌برد، ولی در اواسط قرن نوزدهم سرعت رشد آن به درجه‌ای رسید که همه مطمئن بودند به زودی این کشور از قدرت‌های تأثیرگذار جهان خواهد شد. اما در دسامبر 1860 اتفاقی رخ داد که این اتحادیه بزرگ را با اضمحلال مواجه کرد. انتخاب ابراهام لینکلن به ریاست جمهوری آمریکا سبب شد تا ایالت‌های جنوبی مطمئن شوند که قانون لغو برده‌داری به زودی به آن‌ها تحمیل خواهد شد این در حالی بود که اقتصاد کشاورزی- صنعتی ایالات جنوبی آمریکا با کمک میلیون‌ها برده سیاهپوست به حرکت درمی‌آمد.

در پایان دسامبر 1860 ایالت کارولینای جنوبی از اتحادیه آمریکا خارج شد و در ماه بعد 6 ایالت می‌سی‌پی، فلوریدا، آلاباما، جرجیا، لوییزیانا و تگزاس و چندی بعد ویرجینا، ارکانزاس، کارولینای شمالی و تنسی به آن‌ها ملحق شدند. این ایالت‌ها بلافاصله شهر ریچموند را پایتخت قرار داده و جفرسن دیویس را به ریاست جمهوری برگزیدند. دیویس افسر جنگ‌آزموده و فارغ‌التحصیل دانشگاه وست‌پونیت بود. 4 مارس 1861 پس از آن که لینکلن زمام امور را در واشنگتن به دست گرفت رسماً اعلام کرد که خروج هیچ ایالتی را از اتحادیه آمریکا نمی‌پذیرد. اکنون برای همه مسلم شده بود که نبرد بین ایالت‌های صنعتی شمال و ایالت‌های برده‌دار و کشاورز جنوب اجتناب‌ناپذیر است.

 قلعه سومتر در بندر چارلتون در کارولینای جنوبی در آوریل 1861 مورد حمله جنوبی‌ها قرار گرفت. مدافع قلعه یعنی ژنرال اندرسن شمالی قصد تسلیم نداشت اما سرانجام در اثر شدت آتش جنوبی‌ها قلعه را به مهاجمان واگذار کرد. غرش این توپ‌ها چندان ادامه نیافت و جنگ تقریباً با تلفات اندکی به پایان رسید چرا که طرفین قصد مبارزه تا پای جان را نداشتند اما سقوط دژ سومتر آتش نبردی را شعله‌ور ساخت که 4 سال به طول انجامید و 600 هزار تن را به کشتن داد.

این تنها شروع جنگ بود و به مدت 4سال شمال و جنوب و شرق و غرب آمریکا به جان هم افتاده بودند. جنگ‌های انفصال آخرین فرصت جهان برای رهایی از شرّ قوی‌ترین نیروی اقتصادی- نظامی تاریخ بود! قدرتی که در 1776 ایجاد شد و در سال‌های 1787 و 1803 به مساحتی معادل نیمی از آمریکای کنونی رسید و در نیمه قرن نوزدهم با عقب راندن مکزیک و خرید آلاسکا موقعیت خود را به عنوان سومین کشور وسیع دنیا تثبیت کرد.

تنها جنگ‌های انفصال توانست روند پرشتاب رشد این کشور را کُند کند اگرچه این روند هرگز متوقف نشد.

می‌توان تصور کرد اگر ایالت‌های جنوبی موفق به دفع حملات شمالی‌ها می‌شدند و می‌توانستند استقلال یابند، و این کشور پرچم کنونی آمریکا 50 ستاره به نشانه 50 ایالت نداشت این کشور هرگز به قدرت فعلی نمی‌رسید. در حقیقت پیروزی شمالی‌ها برای همیشه فکر اعلان استقلال را از ایالت‌های آمریکایی گرفت و به مرور نظرات 22 ایالت صنعتی نظامی شمال را به کل ایالت‌های آمریکا (اتازونی) تحمیل کرد.

حال آن که ایالت‌های جنوبی اگرچه از روش‌های ساده استثماری نظیر برده‌داری و فئودالی استفاده می‌کردند اما هرگز اشتهای مشابه ایالت‌‎های شمالی را برای ورود به سیاست‌های جهانی نداشتند. می‌توان به طور قطع حکم داد که اگر جنگ‌های انفصال به سود جنوب تمام می‌شد روند تاریخ شکلی دیگر می‌یافت و سیل سرباز و سلاح آمریکایی جریان دو جنگ جهان را تغییر نمی‌داد.

با پايان جنگ‏ های داخلی آمريكا موسوم به جنگ‏ های انفصال كه به آزادی سياهان و لغو برده‏ داری انجاميد، موج نفرت از سياهان در ايالات جنوبی بالا گرفت و باعث رشد تدريجی نهضت ضد سياهان گرديد. اين نهضت به صورت ضرب و جرحِ گاه و بيگاه سياهان، ترور آنان و تخريب خانه و كاشانه‏ شان و سرقت اموال آنان و وارد آوردن انواع فشار و سختي عليه سياهان جلوه‏ گر شد. درحالی كه تنها چند ماه از پايان جنگ ضد برده‏ داری گذشته بود، در هر يك از ايالات جنوب آمريكا، قوانين و مقررات دست و پاگيری عليه حقوق سياهان به تصويب رسيد و روال گذشته و تبعيضات قديمی به نحوی ديگر خود را نمايان ساخت.

تاسیس اولین گروهک تروریستی جهان در آمریکا به نام "كوكلوكس کلان"

در 24 دسامبر سال 1865م سازمان تروريستي كوكْلوكْسْ كِلان توسط جمعي از نژادپرستان متعصب تروريست و با هدف نابودي و ارعاب سياه پوستان در جنوب آمريكا تأسيس شد.

کو کلاکس کلان (به انگلیسی: Ku Klux Klan) یا به شکل کوتاه‌ شده‌اش (KKK) نام سازمان‌ های همبسته‌ ای در کشور ایالات متحده آمریکا در گذشته و امروز می‌باشد که شاید قدیمی ترین گروه تروریستی در جهان باشند که به صورت سازمان یافته با هدف ترور و آدم کشی تاسیس شده اند.

اين سازمان به سرعت توسعه يافت و گروه گروه مردمی كه از برده‏ داری محروم شده بودند به اين سازمان مخوف پيوسته و پس از مسلح شدن، به جان سياهان افتادند. فعاليت سازمان كوكلوكس كلان به معنی حصار قبيله يا گروه دايره، در سال‏هاي 1866 تا 1869م بسيار وسيع و گسترده بود و هزاران سياه‏پوست امريكا به دست اعضاي اين فرقه به طرزي فجيع به قتل مي‏رسيدند.

داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر

داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر

سازمان كوكلوكس كلان كه مخالف آزادی اجتماعی سياه‏پوستان آمريكا بود، فعاليت‏ های جنايت‏كارانه خود را براي قتل سياهان و ترور كسانی كه موافق آزادي اجتماعي سياهان بودند، بار ديگر در شانزدهم اكتبر 1915م آغاز كرد.

اين فعاليت‏ها در طي دهه‏ هاي پس از آن با شدت و ضعف ادامه يافت اما در طول دهه 1960م، كارنامه خون‏باري از كوكلوكس كلان ارائه شد.

از جمله كشتار شدگان اين گروه تروريستي، "مالكوم ايكس" ، رهبر مسلمانان سياه‏پوست آمريكا و "مارتين لوتركينگ" رهبر مسيحيان سياه‏پوست اين كشور در سال‏های 1965م و 1968م می باشند كه از جمله برجسته‏ ترين قربانيان اين گروه بودند.

داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر

داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر

دولت‏ های آمريكا كه همگی بدون استثنا، سياست‏ ها يشان مبتنی بر گرايش‏ ها و تمايلات نژادپرستانه بوده و همواره سياهان را به ديده تحقير و نفرت می‏ نگرند، نه تنها از تاريخ تشكيل اين فرقه جنايت‏كار در قرن نوزدهم تاكنون حاضر نشده‏ اند آن را كه هنوز دل به احياء برده ‏داري بسته است، توقيف نمايند و باز، نه تنها هيچ يك از اعضاي اين سازمان تا به امروز مجازات نشده‏ اند، بلكه گاه چهره‏ هاي سرشناس اين تشكيلات، به عنوان مقامات دولتي در هيأت حاكمه آمريكا، پست‏ هاي مختلفي را نيز اشغال كرده‏ اند. به طوري كه در سال 1924م در كنگره حزب دموكرات، از حدود 1000 نماينده، 343 نفر از اعضاي كوكلوكس كلان بودند. اكنون نيز سازمان مزبور كه از سوي اتحاديه‏ هاي بزرگ مالي آمريكا حمايت مي‏ شود، به صورت يك تشكيلات رسمي مذهبي، داراي شعبه‏ هايي در سراسر ايالات متحده‏است. اين در حالي است كه آمريكا همواره از شعار دفاع از حقوق بشر دم مي‏زند و خود را مهد آزادي و برابري عنوان كرده است.

"كوكلوكس کلان" الگوی آمریکا برای ساخت و پرداخت تروریسم امروز دنیا

علی رغم اینکه دست آمریکا در ادعای واهی دفاع از حقوق بشر برای ما کاملا رو شده است اما همین گروه kkk نمونه ی بسیار خوبی برای تایید حرف ماست. کوکلوکس کلان به طور قطع قدیمی ترین گروه تروریستی دنیاست که با سازو کار مشخص و البته حمایت دولتی به وجود آمده است و از جنایت کم نگذاشته است.

گروه ها و گروهک های تروریستی که طی دو دهه گذشته بلای جان کشورهای منطقه ما شده اند به طرز معنا داری شبیه اولین گروه تروریستی آمریکا ساز دنیا هستند.

اعضاي كوكلوكس كلان، شب هنگام، ماسك سفيد مخصوصی بر چهره زده و لباس بلندی مانند كفن سفيد بر تن مي‏كردند و نوعي كلاه سفيد نوك تيز به سر مي‏گذاشتند. آنان هر شب كه دستور ترور و قتل داشتند، ابتدا مراسم مخصوصي را به جا می آوردند. در اين مراسم آنان به دور يك صليب چوبي كه ارتفاع آن به بيش از سي متر مي‏رسيد حلقه مي‏زدند و شاهد سوختن آن مي‏شدند و با هم سرود مذهبي مي‏خواندند. هر شب كه مردم امريكا چنين مراسمي را نظاره مي‏كردند، فردايش شاهد چنين جسد سياه‏پوست در داخل جوي‏ هاي آب، زير پل‏ ها و يا در نقاطي دور از شهرها بودند.

داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر

مطلبی که خواندیم نشانگر این موضوع بود که کوکلوکس کلان ها مذهبی بودند و با اعتقاد دست به خونریزی میزدند.

مراسم خاصی داشتند، رنگ خاصی را انتخاب کرده بودند. پوشش یکسان و واحد داشتند. رگه های سری و مخفی در میان خود داشتند. از جانب سرمایه داران حمایت مالی میشدند که در پشت پرده به اهداف کثیف خود برسند.

آیا این ها همان خصوصیات داعش و القاعده و... نیستند؟ متد تروریست سازی آمریکا در حال پوسیده شدن است و تشت رسوایی قاتلان مدعی حقوق بشر از بام دنیا افتاده است.

در مورد کوکلوکس کلان هم رشته ی تقدیر از دست سازندگان آن خارج شد و این گروه تبدیل به یک غول بی شاخ دم شده است. همان اتفاقی که برای داعش افتاد. کوکلوکس کلان امروز در آمریکا یک حزب به شمار می آید.

گفته می‌شود که این روزها بیش از  7000 نفر به‌شکل مستقیم طرفدار و از اعضای اصلی آن هستند. فوریه دو سال پیش هم رهبر این گروهک در فلوریدا در گفت‌وگویی تصویری که در شبکه یوتیوب منتشر شده است، همکاری پلیس آمریکا با این گروهک تروریستی را افشا کرد.

داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر

در برخی انتخابات رسمی و سیاسی آمریکا رهبران فعلی و سابق این گروه تروریستی کاندید میشوند و حتی رای هم می آورند و بر کرسی تصمیم گیری قرار میگیرند.

در دوره ی ریاست جمهوری اوباما که یک سیاه پوست بر منصب ریاست جمهوری نشسته بود درواقع کوکلوکس کلان ها منزوی شده بودند. اما در دوره ی ترامپ ادعای حمایت از وی را دارند که این ادعا با دیدگاه های نژاد پرستانه ی آقای رئیس جمهور کذب به نظر نمی آید.

هم اکنون «استیون هاوارد» به عنوان رهبر گروه KKK مشهور شده است که آشکارا آن را اعلام می کند و این مسئله با اعتراض و وحشت سیاه پوستان در آمریکا همراه شده است. جنایات این گروهک مخوف هنوز ادامه دارد.

داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر

داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر

چند ماه پیش روزنامه واشنگتن پست درمورد ارتباط نزدیک دونالد ترامپ با گروهک تروریستی کوکلوکس کلان اظهار داشت که سال 1927در جریان سرکوبی تظاهرات نژادپرستانه و ناآرام اعضای کوکلوکس کلان ها در محله کوئینز نیویورک، پلیس هفت نفر را دستگیر کرد که پدر دونالد ترامپ به نام «فرد» نیز در جمع بازداشت شدگان بود.

اطلاعات مربوط به دستگیری پدر ترامپ سال گذشته در رسانه ها چاپ شده بود، اما دونالد ترامپ این گفته ها را رد کرد و گفت: پدرش هرگز در راهپیمایی کوکلوکس کلان ها شرکت نداشته است.

داعش 160 سال پیش ایالات متحده+تصاویر

به گزارش اسپوتنیک، خبر مربوط به بازداشت پدر ترامپ در رسانه ها پس از آن موضوع روز شد که وی نخواست در باره «دیویددوک» یکی از رهبران کنونی کوکلوکس کلان ها صحبت کند که گویا حامی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا بود.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: سیاهپوستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *