آخر پاییز هم وعده مسکن مهری‌ها محقق نشد/ وزیر کی زیر بار اتمام این پروژه می رود؟

10:40 - 01 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۲۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مسکن مهر در این روزها به یکی از دغدغه‌های اساسی متقاضیان تبدیل شده و وزیر راه نیز هر از چند گاهی گریزی به این طرح می‌زند و هربار به جای قرص شدن دل مردم از اتمام این طرح باید به فکر این باشیم که چه زمانی این طرح به ثمر خواهد نشست.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، مسکن مهر یکی از طرح‌هایی بود که از دولت گذشته آغاز و هنوز به اتمام نرسیده است، موضوعی که شاید به خاطر اینکه طرح دولت جدید نبود استقبال چندانی از آن نشد.

این در حالی است که به نظر می‌رسد مسکن مهر با وجود نیمه تمام ماندن آن چون در اولویت اقدامات وزارت راه و شهرسازی نبود همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

طرحی‌که اسم آن را در دولت قبل مسکن مهر گذاشتند ولی در واقعیت امر مهری از این واحدها عاید مردم نشد و تنها انتظار نصیب کسانی شد که تمام پس‌انداز خود را برای داشتن یک واحد مسکونی هزینه کردند ولی با گذشت چندین سال از شروع این طرح در هر نوبت وزیر مخالفت خود را با در هر زمانی اعلام می‌کند و این موضوع نیز مزید بر علت شده تا سنگینی بیشتری بر واحدهای نیمه تمام مسکن مهر حکم فرما شود، سنگینی که بعد از گذشت چندین سال انتظار می رود مسئولین فکری برای اتمام آن کنند.

با وجود اینکه هر یک از مسولین هر ماه زمان جدیدی برای تحویل مسکن مهر اعلام می‌کنند در روزهای اخیر شاهد اعلام محدوده زمانی دهه فجر زمانی برای تحویل واحدهای مسکن مهر هستیم، ولی به گفته برخی از متقاضیان این واحدها نیز همانند واحدهایی که درماه‌های قبل تحویل داده شده تکمیل نیستند و مابقی هزینه‌های مربوط به این واحدها باید توسط متقاضیان پرداخت شود.

علاوه بر این هستند متقاضیانی که برای خرید متراژ مشخص از زمین‌های مسکن مهر سال‌ها است که پول خود را پرداخته‌اند ولی نه از زمین خبری هست و نه سود پول بعد از چندین سال، در حالی که این متقاضیان بر این عقیده هستند که اگر نقدینگی خود را در این سال‌ها در بانک قرار می‌دادند چندین برابر پول دریافت می‌کردند ولی در حال حاضر نه از زمین خبری هست و نه سود پول، و کسانی‌که بعد از چندین سال چیزی تحویل نگرفته‌اند تنها امکان این را دارند که بعد از روزها دوندگی اصل پول خود را دریافت کنند که این موضوع نه تنها  بعد از این سال‌ها مشکلی از متقاضیان حل نمی‌کند بلکه بار نداشتن خانه را باز بر دوش این افراد سنگین‌ترمی‌کند.

موضوعی که در ابتدای امر با هدف کم کردن دغدغه مسکن مردم ایجاد شد و در حال حاضر به یکی از اصلی‌ترین مشکلات متقاضیان مسکن مهر تبدیل شده است که برای اتمام این طرح به همکاری بیشتر مسئولین نیاز است،طرحی که در دولت گذشته مردم را به داشتن مسکن امیدوار کرد و مردم در انتظار تحقق این امر و خانه دار شدن هستند.

براساس این گزارش، انتظار می‌رفت باگذشت چندین سال از گذشت این طرح وزیر به جای گله و شکایت از شروع آن، فکری برای اتمام این طرح و متقاضیان در صف انتظار کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *