هدف غرب از اعزام ناظر به حلب خارج کردن افسران خارجی از خاک سوریه است

9:39 - 30 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۷۶۰
نماینده سوریه درسازمان ملل به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره حلب واکنش نشان داد.
بشار الجعفری انگیزه اصلی اصرار بر اعزام ناظران سازمان ملل به حلب را فاش کرد
به گزارش گروه بین‌الملل ، «بشار جعفری» در واکنش به تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره حلب انگیزه اصلی برخی از اعضای این شورا برای اصرار بر اعزام ناظران سازمان ملل به شهر حلب را فاش کرد.

بنا به گفته «بشار الجعفری» دولت سوریه اطلاعات معتبری در اختیار دارد که نشان می دهد شمار زیادی از افسران اطلاعاتی و امنیتی کشورهای خارجی هم اکنون در شرق حلب در مناطق اشغالی حضور دارند.

«جعفری» تاکید کرد که مقامات سوریه معتقدند دلیل اصلی تصویب قطعنامه جدید در شورای امنیت این است که برخی از کشورها می خواهند که با اعزام ناظران سازمان ملل به شرق حلب به خروج امن مقامات و افسران امنیتی  و همچنین سرکردگان تروریستی دست‌پرورده آنها از مناطق اشغالی کمک کنند.

وی در ادامه فهرست کامل  مقامات امنیتی و سازمان های جاسوسی مستقر در حلب را با ذکر نام و نام خانوادگی و ملیت منتشر کرد.

براساس لیست منتشر شده «بشار الجعفری»، این مقامات امنیتی عضو سازمانهای امنیتی و جاسوسی ترکیه، آمریکا، رژیم صهیونیستی، قطر، عربستان سعودی، اردن و مراکش هستند.

روز گذشته رسانه های خبری گزارش دادند که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ارسال ناظران بین‌المللی به شهر حلب سوریه را تصویب کرد.

بر اساس این قطعنامه که از سوی فرانسه پیشنهاد شد ناظران بین‌المللی برای نظارت بر اجرای خروج غیرنظامیان و تروریست‌ها از شرق حلب، به این شهر اعزام می‌شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *