سیاست‌های حبس زدایی ثمرات مطلوبی به دنبال دارد/ از ظرفیت دستگاه‌ها برای کمک به مددجویان جرایم غیرعمد استفاده شود

9:40 - 29 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۳۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: برخی افراد به صورت ناخواسته و به دلیل مشکلاتی از جمله جرائم غیرعمد و جرایم مالی وارد زندان ها می شوند، باید از ظرفیت های دستگاه ها برای کمک به مددجویان جرایم غیرعمد استفاده شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان قزوین حرفه‌آموزی به زندانیان را زمینه‌ساز بازگشت آنان به جامعه دانست و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید زمینه اشتغال کسانی که پس از طی دوران محکومیت خود حرفه‌ای را آموخته‌اند فراهم کنند تا شاهد بازگشت زندانیان نباشیم.

وی افزود: بعضا افرادی در ندامتگاه محبوس هستند که به دلیل ناآگاهی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند و یا به دلیل ناآشنایی با قوانین و ضعف اقتصادی و فرهنگی، مرتکب بزه شده‌اند.

صادقی نیارکی اصلاح و تربیت را جز تاکیدات و آموزه‌های اسلامی عنوان کرده و اظهار کرد: در آیات متعدد قرآنی به اصلاح رفتار بزهکار و جبران آن اشاره شده و در آموزه‌های دینی نیز تصریح شده که نباید به فرد بزهکار اصلاح شده یا توبه کرده به مانند سابق نگریست، بنابراین می‌توان با انس با قرآن و آموزه‌های دینی، زمینه بازگشت سریع و تضمین شده به جامعه را برای بزه دیدگان فراهم آورد.

این مقام قضایی گفت: مددجویانی که با کمک های خیران از زندان ها آزاد می شوند باید قدر این فرصت را بدانند و خود به یک نیکوکار تبدیل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: برخی افراد به صورت ناخواسته و به دلیل مشکلاتی از جمله جرائم غیرعمد و جرایم مالی وارد زندان ها می شوند و این اتفاقات برای هیچکس دور از انتظار نیست.

صادقی نیارکی بیان کرد: تلاش اعضای ستاد دیه همواره بر این است تا کمک های خیران را برای کمک به مددجویان جرایم غیرعمد جذب و همچنین از ظرفیت های دستگاه ها نیز برای کمک به مددجویان جرایم غیرعمد استفاده کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *