رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مهمترین تکلیف قوه قضائیه اقامه قسط و عدل در بین مردم است

1:15 - 29 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۰۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محمدی در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش صفادشت گفت: اقامه قسط و عدل مهمترین تکلیف قوه قضاییه است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و دادگستری استان تهران، قائم مقام رئیس کل دادگستری اسان تهران در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش صفادشت اقامه قسط و عدل را مهم ترین تکلیف قوه قضاییه عنوان کرد.

وی هدف از تأسیس این واحد قضایی را دسترسی آسان مردم به دستگاه قضایی برشمرد و متذکر شد: مقام معظم رهبری(حفظه ا...) در خصوص وظیفه قوه قضائیه فرمودند که «دستگاه قضایی باید مرجع، ملجأ و پناه مردم باشد و اگر کسی به او ظلم شد، باید بگوید که به دستگاه قضایی می روم و تظلم خواهی نموده و حقوق خود را استیفاء می نمایم»  بدین جهت باید زمینه دسترسی آسان به حقوق افراد فراهم باشد و فلسفه تشکیل حوزه های قضائی بخش محدود به تقسیمات کشوری هم نمی باشد.

محمدی در ادامه افزود: در قانون آیین دادرسی کیفری این نکته پیش بینی شده که رئیس قوه قضائیه در هر منطقه که نیاز باشد، بدون توجه به این تقسیمات، می تواند مبادرت به ایجاد تشکیلات قضایی کند و هدف و انگیزه سهولت دسترسی به قوه قضائیه نیز دسترسی آسان مردم جهت استیفاء حقوق خودشان است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به بند 11 سیاست های کلی قضایی عنوان کرد: یکی از وظایف قوه قضائیه فراهم کردن تسهیلات و امکانات برای دسترسی و دستیابی آسان مردم به دستگاه قضایی برای استیفاء حقوق خود است که در بند 11 از سیاست های کلی قضایی مصوب سال 1388 مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تاکید قرار گرفته و مقام معظم رهبری(حفظه ا...) نیز آن را تنفیذ فرموده اند.

این مقام قضایی در خصوص علت تأسیس حوزه قضایی بخش صفادشت نیز تصریح کرد: در خصوص تأمین نیاز این منطقه به خدمات قضایی، فرآیندهای لازم طی و با پیگیری همکاران حوزه ستادی، نیاز این منطقه به ستاد قوه قضائیه منعکس شد و با پیگیری های بعمل آمده، چارت سازمانی و تشکیلاتی تهیه و مورد تصویب قرار گرفت و در قالب یک تعامل مثبت فی مابین دادگستری و شهرداری صفادشت این مهم در نهایت به انجام رسید.

محمدی بخش صفادشت را بواسطه قابلیت های آن با اهمیت دانست و تصریح کرد: این منطقه با وجود گستردگی و وسعت جغرافیایی، بخش های علمی، فرهنگی و اقتصادی بسیار مهمی را در غرب استان تهران دارا است و در مقایسه آن با سایر مناطق در خصوص میزان پرونده های قضایی و همچنین بررسی پرونده های قضایی این بخش در حوزه دادگستری ملارد، این منطقه جرم خیز تلقی نمی شود و این نشان دهندهء اصالت مردمان بومی آن و اقدامات موثر فرهنگی و  اقتصادی برای مبارزه با فقر و فعالیت های اجتماعی در حوزه جامعه شناسی کیفری است که فعال هستند.

گفتنی است، در این مراسم اسفندیار رنجبر با دریافت ابلاغ قضایی خود به عنوان اولین رئیس دادگاه عمومی بخش صفادشت، رسماً معرفی و آغاز به کار کرد.
انتهای پیام/ 


برچسب ها: محمدی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *