از برترین های دیابت کشور در سال 1395 تقدیر شد

22:52 - 25 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۳۰۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
نائب رئیس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در هشتمین شورای راهبردی شبکه دیابت و استئوپروز کشور از برترین های دیابت در سال 95 تقدیر کرد.
از برترین های دیابت کشور در سال 1395 تقدیر شدبه گزارش گروه جامعه ؛ دکتر باقر لاریجانی نائب رئیس کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در هشتمین شورای راهبردی شبکه دیابت و استئوپروز کشور  گفت:‌همکاران زیادی در زمینه دیابت مشغول به فعالیت هستند و با همکاری شرکت NOVO Nordisk که بخشی از فعالیت های آن به توسعه علوم دیابت اختصاص دارد از حدود 3 سال پیش اقدام به اهدای جایزه دیابت به محققین و اساتیدی که اقدامات برجسته ای در این زمینه انجام داده اند نمودیم.

دکتر لاریجانی گفت:‌این جایزه به منظور تشویق اساتید و محققان حوزه دیابت به گسترش علوم دیابت در کشور هر ساله به 4 نفر از فعالان این حوزه اهدا می شود.

وی برگزیدگان 3 سال گذشته را معرفی کرد و با اشاره به انتخاب دکتر فریدون عزیزی به عنوان دانشمند برتر در سال 95 گفت: ایشان شخصیتی تاثیرگذار در حوزه علوم غدد هستند و جزو افرادی هستند که اثرشان از این حوزه هم فراتر است.

نائب رئیس کمیته ملی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اظهار داشت: آقای دکتر عزیزی کارهای زیادی در زمینه علوم غدد انجام داده،‌شاگردان زیادی را تربیت کرده اند و رئیس پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هستند.

وی به کارهای پژوهشی دکتر فریدون عزیزی اشاره کرد و گفت: این دانشمند برجسته مقالات بی شماری در مجلات معتبر بین المللی  و داخلی منتشر کرده و طرح های پژوهشی بسیار ارزشمندی نیز در دست اقدام دارند.

دکتر لاریجانی گفت: دکتر علیرضا استقامتی به عنوان محقق برتر در سال 95 برگزیده شده اند. ایشان مقالات بسیار خوبی در زمینه علوم غدد در مجلات بین المللی و داخلی منتشر کرده اند و سال های طولانی همراه آقای دکتر نخجوانی در بخش غدد بیمارستان امام خمینی (ره) مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: همچنین ایشان عضو انجمن دیابت نیز هستند و زحمات زیادی در این حوزه کشیده اند.

نائب رئیس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر با بیان اینکه دکتر ندا مهرداد به عنوان مربی برتر در سال 95 انتخاب شده گفت: خانم دکتر مهرداد حدود 2 سال پیش به مجموعه پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران پیوسته اند و باوجودی که رشته ایشان پرستاری است تلاش های زیادی در زمینه توسعه علوم مرتبط با دیابت نموده اند.

وی با بیان اینکه دکتر مهرداد در زمینه برنامه آموزشی پای دیابتی تلاش زیادی کرده و در اکثر استان های کشور کارگاههای آموزشی در این زمینه برگزار نموده است اظهار داشت:‌ مناسب است تا در توسعه علوم دیابت از تمامی رشته ها کمک گرفته شود.

دکتر لاریجانی گفت:‌ فرد برگزیده بعدی مهندس شاهین طبری بود که به عنوان ابداع کننده برتر در حوزه دیابت انتخاب شده است. ایشان از حدود 2 سال پیش با فکر طراحی نرم افزار ثبت دیابت با پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به همکاری نمودند و  این نرم افزار تاثیر بسزایی در نظام ثبت بیماری دیابت و بالطبع کاهش عوارض این بیماری در کشور خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: افراد بی شماری در حوزه دیابت همکاری می کنند و اقدامات برجسته ای نیز توسط ایشان انجام شده. امیدواریم در سال های بعد بتوانیم از این عزیزان به نحو شایسته تقدیر نماییم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *