كارهایمان نباید برای رفع تكلیف باشد بلكه باید برای انجام تكلیف باشد

5:20 - 26 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۲۵۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مدیران فرهنگ و هنر استان اصفهان از سایر سازمان‌های مختلف فرهنگی و هنری در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی ،  اولین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مدیران فرهنگ و هنر استان اصفهان از سایر سازمان‌های مختلف فرهنگی و هنری در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد.

در این نشست كه روز سه شنبه 23 آذر95 به دعوت حوزه هنری برگزار شد، دكتر مهدی احمدی‌فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به برگزاری سایر جلسات فرهنگی استان دو هفته مانده به مناسبت های ملی و مذهبی گفت: این نشست را ماه ها قبل از روز 20 فروردین (روز هنر انقلاب اسلامی) برگزار كردیم و ما باید سنت شكنی كنیم و كارهایمان برای رفع تكلیف نباشد بلكه برای انجام تكلیف باشد.

وی با اشاره به چگونگی نام گذاری روز هنر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت سید شهیدان اهل قلم (شهید مرتضی آوینی) افزود: حوزه هنری به عنوان محور اصلی دبیرخانه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزیده شده است و اكنون این ستاد را برای تبین اهداف، شرح وظایف، ساختار و شیوه راه‌اندازی دبیرخانه هفته هنر انقلاب، چگونگی وحدت رویه بین نهادهای فرهنگی هنری استان برای گسترش و ترویج هنر انقلاب، سامان‌دهی و ارائه فعالیت های فرهنگی هنری مرتبط با هنر انقلاب در هفته هنر انقلاب تشكیل داده ایم.

احمدی فر تصریح كرد: بحث هنر انقلاب یك بحث مقطعی نیست و با توجه به اینكه یكی از قوی ترین ابزارهایی كه در دنیا برای رسیدن به اهداف از آن استفاده می شود هنر است ما نیازمند تشكیل دبیرخانه ای برای برنامه ریزی جهت پاسداشت این روز و هفته هنر انقلاب اسلامی هستیم تا با همكاری نهادهای فرهنگی استان برنامه های درخور و شایسته ای را اجرا نماییم. دكتر احمدی فر رسالت حوزه هنری را انتقال مفاهیم اصلی به وسیله هنر به جامعه دانست و تأكید كرد: امروزه تهاجم فرهنگی اركان خانواده ها را هدف قرار داده و فرزندان ما را در مهدكودك ها نشانه رفته‌است. به همین دلیل باید تا ارزش ها و مفاهیم را به وسیله زبان هنر به فرزندانمان منتقل كنیم. فرهنگ شالوده و زیربنای تفكر ما و فرزندان ماست.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان خواستار حضور ثابت نماینده تمامی سازمان ها در این جلسه شد و خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه این جلسه به صورت ماهیانه برگزار می شود و دبیرخانه ثابت هنر انقلاب اسلامی تشكیل خواهد شد در جریان بودن نماینده تمامی سازمان ها به صورت دنباله دار و هدفمند، برای دست یافتن به نتایج مطلوب الزامی است.

وی گفت: باید با برنامه ریزی دقیق تمامی مناسبت های فرهنگی را در نظر بگیریم و برنامه ریزی محتوایی و تولیدی برای آن ها داشته باشیم. پرداختن به تمامی مناسبت هایی كه ریشه فرهنگی در جامعه دارند مانند روز مادر در دستور كار ما قرار خواهد گرفت.

وی از نماینده تمامی ارگان های فرهنگی حاضر در جلسه خواستار ارائه برنامه ها و پیشنهادهای خود در ماه های آینده شد و افزود: تمامی پیشنهادها و برنامه های خود را با نگاه به برنامه ریزی بلندمدت و پرهیز از كارهای كلیشه ای و ویترینی و حركت به سوی كارهای اصلی و پایه ای ارائه نمایید. ظرفیت‌های ویژه دستگاه خود را با نگاه جدید ببینید و اعلام كنید.

دكتر احمدی فر اهداف بزرگداشت روز و هفته هنر انقلاب اسلامی را تبیین مبانی و مصادیق هنر انقلاب با توجه به رویش نسل چهارم، تلاش برای معرفی چهره های شاخص انقلاب به ویژه برای جوانان، استفاده از ظرفیت های همه رشته های هنری برای تبیین و معرفی همه مصادیق انقلاب اسلامی و  توجه ویژه به مبانی معرفتی و سیره عملی و علمی شهید آوینی و بازتولید خلاقانه آثار شهید آوینی برای نسل جوان عنوان كرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *