رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارجاع پرونده حادثه ریلی سمنان به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری/ در نظریه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، فقط خطای انسانی موردتوجه قرار گرفته است

15:12 - 25 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۲۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی آسیابی به دنبال وصول نظریه کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن کشور، از ارجاع پرونده حادثه ریلی سمنان به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری خبر داد.
ارجاع پرونده حادثه ریلی سمنان به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری/ در نظریه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، فقط خطای انسانی موردتوجه قرار گرفته است/ سازمان بازرسی کل کشور عوامل غیرانسانی را نیز در وقوع حادثه دخیل دانسته‌اندقاضی آسیابی دادستان عمومی و انقلاب سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: به دنبال وصول نظریه کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن کشور، پرونده حادثه ریلی سمنان به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شد.

وی بیان داشت: با عنایت به اینکه در نظریه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، فقط خطای انسانی موردتوجه قرار گرفته و صرفاً چهار نفر از عوامل کنترل خطوط راه‌آهن شمال‌شرق به‌عنوان مقصران حادثه معرفی شده‌اند و در نظریه کمیسیون به نقش عوامل غیرانسانی مانند نقص سیستم ATC، نقص تجهیزات، معایب واگن‌ها و .. در بروز حادثه هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است، در حالی که بررسی همه‌جانبه و بدون اغماض مقصران انسانی و غیرانسانی این حادثه مورد تأکید دستگاه قضایی است.

قاضی آسیابی افزود: در حال حاضر، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون عمران مجلس علاوه بر خطای انسانی، عوامل غیرانسانی را نیز در وقوع حادثه دخیل دانسته‌اند و از طرفی، اوضاع و احوال حاکم بر قضیه نیز حکایت از بی‌تأثیر نبودن عوامل غیرانسانی در بروز سانحه دارد.

دادستان سمنان تأکید کرد: بررسی همه‌جانبه و دقیق حادثه اقتضا می‌کند که با ارجاع امر با قرار کارشناسی، هیئتی از کارشناسان رسمی دادگستری موضوع را به صورت همه‌جانبه و با دقت بررسی و اعلام نظر کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *