باید به برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان بها داده شود

14:35 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۹۲۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان جزئی از آموزش‌های آنان است، گفت: باید به این فعالیت‌ها در دانشگاه مانند آموزش و پرورش بها داده شود.
به گزارش گروه جامعه ،احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در اختتامیه ششمین جشنواره ملی رویش که در دانشگاه برگزار شد، گفت:‌ جشنواره رویش جشنواره‌ای از متشکل از فعالیت کانون‌های فرهنگی، هنری و مذهبی که امسال دانشگاه امیرکبیر میزبانی آن را بر عهده داشته است.

وی افزود: در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بسیار فعال است. هفته گذشته نیز در حدود 7 برنامه بزرگ به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه داشته‌ایم. این هفته هم برنامه‌های بسیار خوبی در این دانشگاه برگزار شده است. اینها نشان می‌دهد فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی، سیاسی و مذهبی در این دانشگاه بسیار پرشور انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ما بین 2 تا 3 برابر افزایش داشته است و به تمام درخواست‌هایی که برای مجوز داده شده، پاسخ داده‌ایم و به تشکل‌هایی که طبق قانون می‌توانستند مجوز دریافت کنند مجوز داده‌ایم.

معتمدی خاطرنشان کرد: ما در فعالیت‌های مذهبی برنامه‌های خوبی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر داشته‌ایم که ظرفیت مسجد این دانشگاه حدود هزار و 500 نفر است که این ظرفیت برای این دانشگاه ظرفیت کمی است و صحبت‌هایی را انجام داده‌ایم تا این ظرفیت را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی  امیرکبیر گفت: اعتقاد ما این است برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جزئی از آموزش‌های دانشجویان است و به این فعالیت‌ها باید مانند آموزش و پرورش بها داده شود. و دانشجویان هم در عرصه علمی و پژوهشی و فناوری و هم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی،‌هنری و مذهبی فعالیت داشته باشند.

وی گفت: دانشجو باید قدرت تحلیل را در کنار کارهای عینی داشته باشد وگرنه نمی‌تواند قدرت کارشناسی داشته باشد. بنابراین در این دانشگاه اهمیت بیشتری به فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی داده شده است.

رییس دانشگاه صنعتی  امیرکبیر گفت: در دانشگاه های نسل سوم دنیا در کنار کار علمی فعالیت های هنری و فرهنگی به دانشجویان آموزش داده می شوند.


برچسب ها: امیر کبیر معتمدی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *