رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فسخ کاملا قانونی است/ بدهی هزار میلیاردی توسعه مبین به دولت

10:50 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۷۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به بدهی هزار میلیاردی شرکت توسعه مبین گفت: کلیه تشریفات قانونی نظیر اعاده سهام شرکت مخابرات ایران و مدیریت آن به دولت جمهوری اسلامی ایران جهت واگذاری مجدد سهام این شرکت متعاقباً از سوی سازمان خصوصی سازی و مراجع قانونی مربوط انجام خواهد شد.
فسخ کاملا قانونی است/ بدهی هزار میلیاردی توسعه مبین به دولتسید جعفر سبحانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص فسخ قرارداد شرکت توسعه مبین بیان کرد: 7 سال بعد از معامله 7.8 هزارمیلیارد تومانی بلوک۵۰درصد بعلاوه یک سهم مخابرات،سازمان خصوصی سازی، این قرارداد را به دلیل عدم ایفای تعهدات فسخ کرد.
وی در ادامه افزود: علت این تصمیم ، عدم ایفای تعهدات خریدار بوده در آینده‌ایی نزدیک نیز جزئیات این تصمیم اعلام خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به بدهی شرکت توسعه مبین تصریح کرد: میزان بدهی این شرکت به سازمان خصوصی سازی حدود هزار میلیارد تومان بوده و تمامی این بدهی باید به حساب هیات دولت باز گردانده شود و سپس برای واگذاری مجدد آن تصمیم‌گیری شود.

سبحانی در توضیح زمان باز پرداخت سود سهام شرکت مخابرات اظهار کرد: این جزئیات فنی مربوط به واگذاری سهام مربوط به مخابرات است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص اینکه آیا امکان فرصت مجدد برای شرکت توسعه مبین وجود دارد یا خیر گفت: تمامی فرصت‌های برای ایفای تعهدات به این شرکت داده شده بود ولی نسبت به ایفای آن بی‌تفاوت بوده به همین دلیل این قرار داد به صورت کامل فسخ شد و امکان واگذاری مجدد به این شرکت وجود ندارد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تشریفات قانونی مربوط  به برگشت سهام به دولت و بازگشت سود سهام برای واگذاری مجدد این سهام به شرکت دیگر در حال انجام است و پس از بازگشت برای قیمت‌گذاری سود سهام، ارزش ملک‌ها و.. تصمیم‌گیری خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *